Internet Under My Skin: el projecte Erasmus Plus segueix en marxa

Aquest és un projecte finançat per la Unió Europea on participem 5 països: República Txeca, país organitzador, Estònia, Eslovènia, Portugal i Espanya.

Aquest projecte té com a objectiu fonamental treballar un tema de manera interdisciplinària, en aquest cas diferents aspectes de l’ús de les  noves tecnologies, conjuntament amb alumnes i professors/es d’aquests països. La seva durada és de tres cursos escolars, va començar el 2017 i acabarà el 2020.

Les edats per les quals està pensat aquest projecte en concret van dels 15 als 17 anys. Així que vam començar a treballar amb alumnes de 4t d’ESO i actualment aquests alumnes cursen 1r de Batxillerat. Enguany hem realitzat dues mobilitats, República Txeca i Eslovènia, i hem estat també país amfitrió.

Evidentment la realització d’aquest tipus de programa europeu implica la participació de tota la comunitat educativa: alumnes i professor/es del centre, equip directiu, membres del PAS, pares i mares dels alumnes, AMPA i autoritats locals.

Mobilitats

En cada mobilitat poden participar un nombre de 5 o 6 alumnes i 2 professors/es. Els requisits fonamentals per realitzar aquests viatges tenen a veure amb la implicació de l’alumnat a les classes d’anglès i la seva conducta general al centre; és a dir, alumnes que tinguin

faltes de disciplina o aquells que els membres de l’equip docent considerin no mereixedors de realitzar sortides, en quedaran exclosos.

Els alumnes que viatgen aporten la feina que ja han realitzat en els seus centres respectius i aquesta és posada en comú en unes sessions de treball amb alumnes i professors/es d’altres països. El viatge també consisteix en conèixer llocs relacionats amb el tema tractat (empreses, universitats…), en visitar centres d’interès del país d’acollida i en conviure amb persones d’altres nacionalitats.