Benvolgudes famílies

Vector de Personas creado por pikisuperstar – www.freepik.es

El claustre de l’INS Alella es vol adreçar al nostre alumnat:

A part de les activitats que el professorat està afegint al Moodle, Classroom i altres plataformes on line, et volem donar alguns consells per a aquests dies que ens hem d’estar a casa. Són petits detalls que pretenen fer-te més fàcil el dia a dia: alguns ja els fas, d’altres a vegades no hi pensem: com més en segueixis millor et sentiràs.

• Fes-te un horari setmanal que combini franges d’activitats físiques i mentals, lúdiques i escolars, d’un màxim de dues hores cada franja.
  • El mòbil i l’ordinador ens mantenen connectats però també ens aïllen: regula’n el seu ús. El millor és reservar franges horàries amb mòbil o sense. I si jugues a l’ordinador o a la tauleta tàctil, no n’abusis, regula’n també les estones.
  • Procura mantenir les hores d’anar a dormir i llevar-te: no vagis a dormir més tard del compte (ara durant el dia tens temps per a tot) i desperta’t a una hora raonable.
  • Esmorza, dina, berena i sopa en companyia, si pot ser. És el millor moment per compartir amb els de casa com estem, què farem, etcètera.
  • El millor moment per fer les tasques escolars és al matí, després d’haver-te dutxat i esmorzat.
  • Encara que no puguis sortir de casa, vesteix-te igualment. Posa’t còmode, però reserva el pijama per anar a dormir.
  • Queda de tant en tant amb els companys i amics per fer videotrucades regulars (pots incorporar-ho a l’horari). Si hi ha algú de qui fa dies no en saps res, envia-li un missatge, pregunta-li com està, etc. Cuidem-nos entre totes i tots.
  • Fes activitat física cada dia: és imprescindible que et mantinguis actiu. Encara que tinguis poc espai, qualsevol racó és apte per fer exercicis i estiraments.
  • Reserva’t una estona cada dia per la lectura. Segur que a casa tens llibres, còmics, etc., que encara no has pogut llegir.

Pel que fa a les activitats que aquests dies el professorat està afegint via on line:

• No vulguis fer totes les activitats de seguida, és millor fer una mica de feina cada dia (l’estona que has previst a l’horari) però ben feta, sense córrer.
  • Com en la resta d’activitats que fas cada dia, si t’hi poses dues hores seguides, fes una pausa o canvia d’activitat fins a la següent estona d’activitats de classe.
  • És important mantenir el ritme, anar lliurant la feina i seguir els consells de millora que t’anirà fent el professorat.
  • Som lluny però molt a prop: en cas de dubte, sigui quin sigui, escriu al docent en qüestió, o al tutor, o a qui consideris que et pot ajudar; segur que et respondrem!

Mentre romanem a casa et seguim en la distància, i et trobem a faltar 😉

Bon confinament,

El Claustre de l’INS Alella