Alba Hernando campiona de Catalunya al Certament Ciceronianvm 2019

Alba Hernando Blanch, alumna de 2n de batxillerat humanístic de l’Ins Alella, ha estat la guanyadora de la fase catalana del CERTAMEN CICERONIANVM 2019, que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona el passat 7 de març. Aquest certamen és de caire internacional i, a Catalunya, el gestiona la Secció Catalana de la SEEC, entitat que promou i impulsa el coneixement de la cultura clàssica.

El treball de l’Alba, que va obtenir una puntuació per part del jurat de 81/100 punts, ara passa a la fase general espanyola i, per tant, s’enviarà a la seu central de la SEEC (Madrid), on competirà amb els millors treballs de les respectives Seccions.

El guanyador del Certamen a Espanya obté una borsa de viatge de 1.000 € per assistir, acompanyat del seu professor, a la prova internacional del Certamen Ciceronianum a la ciutat d’Arpino (Itàlia).

La Secció Catalana de la SEEC ens ha felicitat, no solament pels bons resultats obtinguts, sinó també per la dedicació i entusiasme amb què, amb un esforç suplementari, el nostre professor de Llatí, l’Albert Prieto, prepara l’alumnat per dur a terme una prova d’excel·lència com és aquesta. Cosa que no és fàcil, i que, amb independència de les qualificacions, és un gran èxit aconseguir inculcar als nois i noies l’interès pel món clàssic i, en particular, per la llengua llatina.

L’Alba, com a guanyadora de la fase catalana rebrà, juntament amb l’Albert, un diploma acreditatiu i un petit obsequi, en un acte que està previst per al mes de maig.

Enhorabona a tots dos!