L’INS Alella molt present a la Festa de la Verema 2018

Els alumnes del CFGS de Màrqueting i publicitat en el sector vitivinícola contribueixen en l’èxit total dels esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Com cada any, a principis de setembre Alella es vesteix de festa per celebrar, més que mai, els seus orígens vitivinícoles i la principal activitat que caracteritza tant el poble, així com tot el territori que s’aixopluga sota la seva denominació d’origen: la Festa de la Verema.

La Festa de la Verema va començar amb la Tallada de raïm infantil, que va tenir lloc el dimecres 5 de setembre a la vinya de Can Margarola. Els alumnes del cicle de Grau superior de Màrqueting i publicitat en el sector vitivinícola van ensenyar els nens i nenes d’Alella com es fa la verema (tallada de raïm), indicant-los que cal agafar-lo pel gotim i tallar-lo a l’alçada del pecíol. Un cop tallat, els infants anaven omplint els seus cistells que, quan estaven plens, buidaven a les senalles comunes. La tallada de raïm infantil va finalitzar amb un berenar, molt típic també del nostre país: pa amb xocolata, que va fer les delícies de petits i grans.

Dissabte 8, un cop ben engegada ja la Festa de la Verema, es va portar a terme la Presentació dels vins DO Alella -tot un clàssic de la festa-, on els enòlegs dels cellers del territori van explicar com els havia anat la darrera anyada i quines són les característiques específiques de les seves darreres novetats o dels seus vins més emblemàtics. En aquesta ocasió, els alumnes de l’INS Alella van ser els responsables de la dinamització de l’esdeveniment, dirigint el servei, cuidant tots els detalls i atenent minuciosament els assitents,  contribuint d’aquesta manera al bon desenvolupament de l’acte.

També dissabte, els nostres alumnes van aprofitar el marc de la Fira de la Festa de la Verema per presentar el vi elaborat durant el curs passat pels seus companys que ja han finalitzat el Cicle: l’EO! Amb l’objectiu de cridar l’atenció del públic més jove, els alumnes van crear aquest vi escumós de color rosat, elaborat amb disset varietats, mitjançant el mètode ancestral, sense additius, i que va despertar la curiositat dels assistents a la Fira.

Durant la setmana següent, l’ajuntament d’Alella va requerir de nou la nostra col·laboració en el cicle Tast amb personalitat, que durant dimecres, dijous i divendres va tenir lloc a Les Golfes de Can Lleonart, i que va comptar amb la participació del cuiner Isma Prados i l’enòleg Oriol Artigas (dimecres), la sumiller Laura Masramon (dijous), i la psicòloga Alicia Estrada (divendres). Una vegada més, els nostres alumnes van demostrar tot el que han après durant el Cicle de Màrqueting i publicitat en el sector vitivinícola, i el seu saber fer tant en la preparació del tast com en el seu desenvolupament.

Consutla aquí totes les fotografies