Visita de l’Escola Reina Violant

Imatges de la visita que ens van fer l’alumnat de sisè de l’Escola Reina Violant.  L’Escola Reina Violant és una de les escoles adscrites que ens visiten cada any. Si mireu la seva web trobareu aquesta ‘petita història’ que van redactar l’alumnat de 4t l’abril del 2013.

Aquesta petita història que hem escrit, l’hem feta a partir del què ens ha explicat la nostra mestra i també per les fotos i el material que hem vist i que es guarda en un armari-museu que hi ha a l’escola.

La nostra escola es va fer l’any 1932 però no us penseu que es deia així com es diu ara, tenia el nom de “Escuela de Formación Doméstica” perquè en aquell temps s’havien de posar els noms en castellà i tot es feia en castellà però moltes estonetes es parlava en català ja que totes les nenes i les mestres eren catalanes.
En principi ” La Escuela de Formación Doméstica” estava situada la la casa “Trinxet”, una casa modernista força gran i que pertanyia a la familia Trinxet-Mir que eren familiars del famós pintor Joaquim Mir i moltes parets tenien pintures d’aquest pintor. Ara hem vist un trosset d’aquestes pintures en el museu fundació Gòdia. Per a més informació consulteu el seu web.