Mar enllà, fugir sense mirar enrere

El dia 30 de gener es va celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau i, en aquest marc, hem volgut muntar una exposició on ens puguem fer diverses preguntes al voltant del tema. Quan en una zona o país no hi ha pau, és que hi ha algun conflicte. Què provoca aquests conflictes? De quin caire son? Armats, socials, estructurals,…?

Molts cops aquests conflictes ens porten a migrar del nostre lloc d’origen. Què passa durant el conflicte? Si, això ens fa fugir, per on fugim? Què passa pel camí? I si ens quedem, en quina situació ens podrem trobar? I quan arribem al lloc triat, com ens acullen? Quines dificultats hem de superar?…

De tot això i més parlen els llibres que hem seleccionat per a l’exposició, que tot l’alumnat de 1r a 4t d’ESO visitarà. Es presenten els llibres, es llegeix algun fragment i es convida a agafar-los en préstec. Son històries dures, complexes, algunes amb text, altres només amb imatges, hi ha ficció, fets reals i algun assaig sobre migració. Son lectures de nivell que volem posar a les seves mans perquè, tot i que incomoden o poden fer patir en algun moment, és necessari que es conegui, que es parli del tema, que no girem el cap davant una situació real, colpidora i que ens afecta a totes i a tots cada dia.