Hem començat l’hora de lectura 📚

Comencem l’hora de lectura d’enguany un cop acabades les reformes de la biblioteca. Efectivament, tornem a recuperar l’espai que teníem per a la biblioteca abans de la pandèmia! I què vol dir L’Hora de lectura, us preguntareu alguns de vosaltres?

Doncs com bé sabeu el Vila té la sort de comptar amb una biblioteca de centre fantàstica, (bé, de fet, ara tenim dos espais de biblioteca!) coordinada i gestionada per la bibliotecària, la Carme. Per tant, es podran recuperar les activitats que es feien en aquest espai i que formen part del Pla lector.

Segons la setmana, L’Hora de lectura canvia el seu contingut: pot ser de lectura lliure (cada alumne porta el llibre que ell o ella han triat, sigui la temàtica que sigui i l’idioma que ells vulguin) o bé es fa una activitat a l’entorn de la lectura ( recomanacions, lectures col·lectives, presentació de temàtiques variades, exposicions,…) Tot això queda recollit en un calendari penjat a cadascuna de les aules. Els dies de lectura lliure, els qui vulguin podran llegir llibres que portin de casa, els que hagin agafat en préstec a la biblioteca (la del barri o la del centre), o també en podran escollir de les biblioteques d’aula (petites seleccions que fa la Carme i que queden a cada aula). També aquells qui s’animin tenen la possibilitat de participar en un club de lectura perquè un cop al mes, L’Hora de lectura serà la mateixa per a tots els grups del mateix nivell i es podrà realitzar aquesta trobada per a comentar el que els mateixos alumnes hagin escollit.

Una hora de silenci, de gaudi lector, de poder aturar les assignatures per entrar dins del món de la literatura, per fomentar el plaer per la lectura i per obrir noves finestres i horitzons al nostre alumnat.