Llengües estrangeres

Matèries impartides: llengua anglesa i llengua francesa

Llengua anglesa

S’imparteix com a primera llengua estrangera obligatòria tota l’ESO, a Batxillerat i també en cicles formatius de grau mitjà i superior.

Matèries de llengua anglesa

Llengua anglesa 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat

Llengua anglesa. Curs de formació específic per l’accés a cicles formatius de grau superior

Llengua anglesa 2n curs de cicle formatiu de grau mitjà de Gestió administrativa

Llengua anglesa 2n curs de cicle formatiu de grau mitjà d’Instal·lacions elèctriques i automàtiques

Llengua anglesa 2n curs de cicle formatiu de grau superior d’Administració i Finances

Llengua anglesa 2n curs de cicle formatiu de grau superior de Laboratori d’anàlisi química i de control de qualitat

Professorat

Francesc Cruañes

Blog: http://www.englishcornersevero.blogspot.com.es/

Com en cursos anteriors col·laborarem  en un programa d’acollida d’estudiants universitaris nord-americans que actuaran com a professors auxiliars de conversa i que de ben segur ens ajudaran a millorar l’anglès oral dels alumnes.

Sortides

Francès: està prevista l’assistència a una representació teatral en francés d’alguna obra de teatre adaptada al nivell

Anglès: està prevista l’assistència a la projecció d’una pel·lícula en V.O. anglesa.  Es farà segons oferta de cartellera .

Llengua francesa

S’imparteix com a segona llengua estrangera optativa a 3r i 4t d’ESO

S’ofereix als alumnes de 4t d’ESO la possibilitat de presentar-se al DELF escolar.

Francesa

Atorgats pel Ministeri d’Educació Nacional de França, els diplomes DELF (Diplômed ’Étude en Langue Française) són els diplomes oficials de llengua francesa, reconeguts internacionalment en 172 països. La seva validesa és indefinida.

El Departament d’Ensenyament impulsa el DELF escolar

El certificat oficial acredita el coneixement de la llengua francesa entre els alumnes de secundària. Les proves es realitzen en centres de secundària designats pel departament d’ensenyament.

El DELF Escolar s’emmarca en un acord entre el Servei de cooperació i d’acció cultural de l’ambaixada de França i el Departament d’Ensenyament de Catalunya.

Ofereix taxes d’examen preferents.

Té el mateix valor que el DELF per adults (tots els diplomes són idèntics) amb els temes adaptats als adolescents.

En l’àmbit acadèmic, afavoreixen la mobilitat estudiantil internacional en certificar el coneixement de la llengua francesa: el DELF B1 permet obtenir una beca Erasmus. El nivell B1 és obligatori a Espanya per obtenir un grau universitari.

Cada diploma avalua les quatre destreses lingüístiques: comprensió i expressió escrites, comprensió i expressió orals. La superació de la mitjana (50 punts sobre 100) permet obtenir el diploma. La nota d’una destresa pot compensar una nota més baixa en l’altra destresa. La nota mínima de 5/25 és necessària en cada destresa.