AICLE = Matemàtiques angleses

En l’actualitat, la globalització i la interconnexió entre diferents cultures fan que sigui cada vegada més important adquirir habilitats en llengua anglesa. Una de les àrees acadèmiques on aquesta connexió és especialment rellevant és en l’ensenyament de les matemàtiques. A l’Institut de Seròs, estem compromesos amb l’excel·lència educativa i reconeixem els beneficis d’impartir matemàtiques en anglès. En aquest article, explorarem com aquest enfocament pot enriquir l’experiència d’aprenentatge dels estudiants i preparar-los per a un futur globalitzat.

Potenciant la Competència Lingüística: Impartir matemàtiques en anglès no només ajuda als estudiants a comprendre els conceptes matemàtics, sinó que també els permet desenvolupar les seves habilitats lingüístiques en una llengua globalment reconeguda. Aquest enfocament ofereix als estudiants l’oportunitat d’expandir el seu vocabulari i millorar la seva comprensió auditiva i lectora en anglès, que són habilitats essencials en el món acadèmic i professional actual.

Bàsicament al llarg del curs estem treballant els sabers de la matèria matemàtica amb anglès, però d’una forma competencial, és a dir, destinem una hora a la setmana al treball d’activitats matemàtiques cooperatives i competencials per a l’alumnat.

Algunes de les activitats impartides al llarg del curs han esdevingut les següents:

1. Relacionar la factura de la llum amb funcions: Aquesta activitat ha servit per ajudar a l’alumnat a conèixer com funciona una factura de la llum i poder relacionar-ho amb la importància de les funcions mitjançant l’aprenentatge i seguiment de gràfiques amb l’evolució dels preus mensuals de la llum que paga una família.
  2. Estudis de mercat: Amb l’estadística l’alumnat ha realitzat enquestes per tal d’esbrinar quines són les preferències dels seus companys a l’hora d’adquirir un telèfon intel·ligent, saber el lloc favorit que van de vacances o fins i tot l’ús diari que en fan dels aparells tecnològics i si aquest és positiu.
  3. Proporcionalitat i percentatges: Calculem el preu de fer un pastís i quines diferències de preus es produeixen si aquests productes són de proximitat o no, és a dir si els adquireixen al mercat del poble o bé els compren en un supermercat.

En l’Institut de Seròs, reconeixem la importància d’incorporar la llengua anglesa com a part integral de l’ensenyament de les matemàtiques. A través d’aquest enfocament, no només estem preparant els estudiants per a un futur global, sinó que també els estem proporcionant una educació més completa i enriquidora. Aprofundir en l’estudi de les matemàtiques en anglès no només potenciarà les habilitats matemàtiques dels estudiants, sinó que també els obrirà noves oportunitats i possibilitats en el seu futur acadèmic i professional.