Alumnes de 4t d’ESO de Seròs Destaquen en Concurs Europeu d’Estadística

Seròs, 22 de gener de 2024

Els estudiants de 4t d’ESO de l’institut de Seròs han tingut un bon paper en la Competició Estadística Europea 2023-24 (European Statistics Competition – ESC). Aquesta competició, organitzada per l’Oficina Europea d’Estadística, Eurostat, i diversos instituts d’estadística europeus, busca despertar l’interès dels estudiants per la estadística, promoure l’ús de nous materials d’ensenyament, destacar la importància de la estadística i fomentar el treball en equip.

La ESC consta de dues fases: una nacional i una altra europea. A Espanya, la fase nacional és convocada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Facultat d’Estudis Estadístics (FEE) de la Universitat Complutense de Madrid i la Societat d’Estadística i Investigació Operativa (SEIO), i està oberta als estudiants de l’ESO, FP Bàsica, Batxillerat i Cicles Formatius de grau mitjà.

Amb la participació de 136 instituts, 1086 equips i 2739 estudiants a tot Espanya, els representants de Seròs han destacat. En total, 4 equips van acceptar el repte estadístic, 3 amb 3 estudiants cada un i un altre amb 2 participants.

Els resultats han estat positius, amb 2 equips de Seròs classificant-se per la segona fase amb una puntuació de 82,3 sobre 100. Aquesta bona actuació els col·loca com els sisens millors equips de Catalunya i els quaranta-novens d’Espanya.

Aquest èxit no només subratlla les habilitats matemàtiques dels estudiants de Seròs, sinó també la seva capacitat per treballar en equip i aplicar els coneixements teòrics de manera pràctica. L’institut de Seròs se sent orgullós dels seus estudiants per aquest assoliment destacat en la Competició Estadística Europea. Enhorabona a tots!