SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS 2022 – MODA CIRCULAR

Quin és l’impacte de la meva roba i sabates al planeta?

Aprenguem com reutilitzar roba!!

Durant la SEPR s’han plantejat diverses activitats de recerca i reflexió als diferents nivells seguint la temàtica proposada enguany “Moda Circular”. Però, prèviament s’ha fet una contextualització de la situació de la industria tèxtil al món, donant a conèixer dades i vocabulari específic.

Les temàtiques de recerca de les activitats proposades per nivells han estat aquestes:

• 1r i 2n ESO – La indústria tèxtil en xifres. Quines vies de reutilització de roba de 2ª mà existeixen?
  • 3r ESO –  Quin és el recorregut de les matèries primeres d’uns pantalons?
  • 4t ESO/Batxillerat – Quin és l’origen de la fabricació de la roba que utilitzem?

Els resultats obtinguts de la recerca que va fer l’alumnat de 4t d’ESO s’ha exposat en uns panells al passadís dels barracons.

A més a més, s’ha organitzat el 1r Mercat d’Intercanvi de Roba de segona mà, que ha estat l’activitat amb més èxit. L’alumnat de 2n d’ESO s’ha encarregat de fer un sondeig previ de la participació de l’alumnat, muntar una campanya publicitària de difusió, i elaborar un cartell amb les bases de participació. L’alumnat del Grup de Projectes PR3 de 3r d’ESO s’ha encarregat de l’organització, muntatge i control del mercat.

Cartell Mercat Roba 22-23

D’aquesta manera s’han pogut recircular unes 200 peces de roba. La roba sobrant s’ha donat a l’entitat solidària “Ovelles negres solidàries”.

A la publicació de l’assessoria d’Escoles Verdes de Lleida sobre com organitzar mercats d’intercanvi de roba s’han inclòs fotografies nostres (https://escolesverdeslleida.fundesplai.org/propostes-recursos-educatius/sostenibilitat/mercat-intercanvi-roba-segona-ma/ ).

Finalment, s’ha acabat la setmana amb dos activitats d’aprofitament de la roba que ja no es podria utilitzar: elaborar plomes-punts de llibre cosint fils de roba texana, i elaborar un arbre de Nadal teixint fils de roba.

Aquestes dues activitats fan el tancament del cicle de recirculació de roba: des de la contextualització de la situació tèxtil al món, l’intercanvi de roba de segona mà i fins a l’aprofitament de la roba que ja no es podria utilitzar.

Estem molt satisfets dels resultats d’aquesta nova iniciativa, així com també de la resta d’activitats que s’han proposat durant la SEPR, que han tirat endavant gràcies a la implicació de molta gent, comunitat educativa i famílies. Ha sigut un començament, i esperem que el curs vinent tinguin continuïtat!!!!

Si voleu aprofundir més…