L’INS SERÒS PARTICIPA A LA LLIGA DE DEBAT DE LA XARXA VIVES D’UNIVERSITATS

“Cal posar límits a la ciència?” La Xarxa Vives d’universitats ha escollit aquest tema per a la Lliga de Debat d’aquest curs. Dimarts passat, dia 15 de febrer,  alumnes de 4t d’ESO van participar en aquesta competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de diferents centres docents van debatre sobre un tema polèmic i d’actualitat.

A inici de curs ens vam marcar com a repte participar-hi perquè el treball previ d’aquesta activitat ens permetia millorar les habilitats comunicatives, fomentar l’adquisició de competències transversals com ara la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la presa de decisions… I, tot i que al debat de la fase local només van participar-hi cinc alumnes, voldria destacar la implicació de tota la classe perquè també hem fet el nostre concurs intern i, per tant, totes i tots han treballat molt.

La sort ens va dur a debatre amb alumnes dels instituts Episcopal, FEDAC Lleida i Joan Oró. Tots els participants s’havien de preparar una argumentació defensant posicions a favor i en contra d’aquest tema.

Els enfrontaments dialèctics van durar quasi 3 hores i, cal dir, que va ser un plaer escoltar els discursos de tots els participants, que van ser molt enriquidors i van lluir gràcies a la qualitat però també al respecte i al fair play. No vam poder passar de fase però vam aprendre tècniques que ens ajudaran per a la pròxima competició. A més a més, també voldria remarcar l’amabilitat del jurat, dels professors i estudiants de la Facultat de Dret de la UdL, que ens van acollir i van fer que tot fos més fàcil. Crec que va ser una experiència que no oblidarem i que demostra com n’és d’important el poder de la paraula, el temps de reflexió; perquè el llenguatge, la paraula, no tenen límits.