Bones Pràctiques Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya

El Servei d’assessorament del Programa Escoles Verdes ens ha animat a omplir una fitxa de Bones pràctiques que hem enviat a la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya. Descriu el projecte “Esmorzars SOStenibles i SAludables” que hem estat duent a terme enguany, vinculat als ODS 3 i 12, i en el que s’han implicat totes les famílies.

Aquest projecte s’ha desenvolupat a les tutories durant tot el curs, coordinat des de Escoles Verdes, i supervisat pels eco-delegats/des de cada classe. És un projecte que fa 3 cursos que van iniciar, i s’ha anat consolidant i millorant.

Es continua duent a terme perquè encara es generaven massa residus d’un sol ús pels esmorzars al nostre institut, i es volia aconseguir la seva reducció al màxim.

Gràcies a aquest projecte, ens hem qüestionat si els nostres esmorzars són SOStenibles, SAludables i Responsables. Tota la comunitat educativa ha pres més consciència de la gran quantitat de residus d’un sol ús que generem individualment, la necessitat de la seva reducció, i la importància de la compra de productes més equilibrats i sans.

Enguany s’ha aconseguit reduir significativament els residus plàstics al centre, fent més partícip a l’alumnat en el seguiment del projecte i implicant les famílies per aconseguir els objectius.

Gràfics comparació esmorzars. Resultats del curs 21-22 i curs 20-21.

Els Objectius de l’activitat han estat:

• Fer conscient i partícip a tota la comunitat educativa respecte el consum saludable i sostenible.
  • Repensar els esmorzars, per tal de que siguin SAludables i SOStenibles, Reduint al màxim els residus.
  • Utilitzar envasos Reutilitzables (embolcalls d’entrepans, botelles reomplenables) i Rebutjar el plàstic d’un sol ús i el paper d’alumini.
  • Reciclar correctament els nostres residus (recollida selectiva de plàstic, paper i orgànic).

Tot i la millora significativa en la reducció de residus, cal continuar sent contundent per aconseguir el 100% d’èxit. Per això, el curs vinent aquest projecte tindrà continuïtat, millorant alguns aspectes.

Des d’Escola Verda de l’INS Seròs agraïm a tota la comunitat educativa per dur-lo a terme, i a l’ajuda i consells del Servei d’assessorament del Programa Escoles Verdes durant tot el curs.

Cap a un INS Seròs més sostenible!!!!