Visitem una cooperativa d’economia social molt africana!

L’alumnat de batxillerat de la matèria d’Economia de l’Empresa I visita la cooperativa Alencop, que és una cooperativa d’iniciativa social, creada per donar resposta a un problema de recollida i tractament de residus als entorns urbans, i per garantir les condicions de vida dgina d’un col·lectiu en situació de vulnerabilitat.
En Sekou, de Guinea Conakry, ens va explicar que Alencop aborda de manera integral les necessitats bàsiques i d’ocupació, formació i habitatge, mitjançant un model d’activitat socioeconòmic cooperatiu, amb el protagonisme de les persones sòcies i del territori on s’insereix la coopeativa.
Des de la matèria d’economia, als diferents cursos i amb l’important empenta de la professora Montse Fresno, continuem per aprendre sense perdre de vista els valors humans i la nostra relació amb el món que ens envolta. És un projecte engrescador on tots els alumnes participen i aporten el seu petit gra de sorra, quina patxoca fan!
Endavant nois i noies!