1a. edició del concurs de booktrailers

Enguany per primer des de la Comissió de biblioteca hem organitzat el primer concurs de booktrailers adreçat a tot l’alumnat de l’Institut Santa Eulàlia. Animeu-vos i participeu-hi!

CONCURS  DE BOOKTRAILERS

L’Institut Santa Eulàlia i la Comissió de Biblioteca convoquen la primera edició del concurs de booktrailers obert a tot l’alumnat del nostre institut, amb l’objectiu de dinamitzar i promoure la lectura i la biblioteca del centre.

S’entén per tràiler de llibre, un vídeo curt que té com a objectiu presentar de manera breu i visual la seva atmosfera, sense mostrar-ne la trama completa ni el desenllaç, de manera que suggereixi i generi interès per llegir aquell llibre.

A la pàgina web www.booktrailers.cat es poden consultar enllaços on es mostren exemples de tràilers de llibres i recomanacions de com ha s’han de realitzar aquests tràilers.

1. Destinataris

Poden participar en el concurs tot l’alumnat de l’institut Santa Eulàlia.

Per participar cal:

1. Realitzar el booktrailer en parelles.
  2. Cada parella pot presentar únicament un tràiler de llibre al concurs.
  3. El tràiler de llibre ha de correspondre a un llibre, de lliure elecció i de qualsevol temàtica.
  4. El tràiler de llibre ha de ser inèdit (original).
  5. No s’acceptarà cap tràiler amb una durada superior a 3 minuts.

1. Premis

Es premia el millor booktrailer en cadascun dels cicles:

• 1r cicle (1r i 2n d’ESO)
  • 2n cicle (3r i 4t d’ESO)
  • Batxillerat

Per a cada cicle, el jurat designarà la parella guanyadora.

Els booktrailers guanyadors es penjaran a la pàgina web de l’institut, a l’espai de la biblioteca.

1. Forma de participació

El termini de participació finalitza el 29 de març de 2019. Per participar en el concurs cal:

1. Enviar el booktrailer al Moodle de la biblioteca:

https://agora.xtec.cat/ies-santa-eulalia/moodle/login/index.php s’ha de deixar l’enllaç del servidor des d’on es pugui accedir al vídeo o bé el mateix fitxer del vídeo, tenint en compte que no admet fitxers de més de dos megas.

En el primer cas, és necessari afegir al costat de l’enllaç el pseudònim de la parella al costat de l’enllaç entre parèntesis. En el segon cas, ha de nomenar l’arxiu “Concurs de Booktrailers – Pseudònim de la parella”.

Quedaran fora de concurs els tràilers de llibres que no acompleixin els requisits de les bases i les sol·licituds que es facin fora de termini.

1. Jurat i valoració

El Jurat està format pels membres de la Comissió de Biblioteca.

Es valorarà els següents criteris:

• La creativitat
  • El guió
  • La qualitat artística
  • La qualitat tècnica

1. Lliurament dels premis i comunicació dels guanyadors

Els premis seran lliurats en un acte públic el dia de Sant Jordi (23 d’abril) al Teatre del Centre Catòlic de l’Hospitalet de Llobregat.

1. Avís legal

La participació implica l’acceptació d’aquestes bases.

Els booktrailers presentats seran propietat de l’autor. Se n’autoritza la còpia, la distribució i l’exhibició a l’Institut Santa Eulàlia sempre que se n’especifiqui l’autoria i que no es faci servir amb finalitats comercials.

Els tràilers de llibres que participin al concurs han de ser de creació pròpia i els autors han de tenir els drets dels materials.

Els organitzadors declinen tota responsabilitat legal sobre el contingut dels booktrailers. Els autors són els únics responsables legals del document i del seu contingut.