Programa de la V Setmana de la Ciència

Dilluns que ve comencem la V Setmana de la Ciència de l’institut Santa Eulàlia.

Des de principi de curs els departaments de Física i Química i Ciències Naturals hem estat preparant algunes activitats i concursos. El primer va ser el del Cartell de la Setmana de la Ciència que va guanyar Lucía Basalo i Leyre González de 4tA, agraïm molt la col·laboració de la Rosa i del departament de Visual i Plàstica.

La resta d’activitats són:

• Del 12 al 23 de novembre el Concurs 7Ciències. És una sèrie d’enigmes diaris que plantegem a l’alumnat al compte d’Instagram del centre.
  • Concurs de Fotografia Científica.
  • A partir del 15 de novembre podrem gaudir de l’exposició de Maquetes de la Cèl·lula de primer i 4t A d’ESO. Moltes són espectaculars, felicitats noies i nois!
  • A partir del 15 de novembre podrem gaudir dels murals de la Mitosi i la Meiosi cel·lular de 4t A d’ESO.
  • El 16 de novembre de 10:30 a 11:45 xerrada del IIBB: “Pseudociència i negacionisme en temps de pandèmia” pels dos grups de primer de batxillerat.
  • El 17 de novembre de 9:15 a 10:15 xerrada del Programa “La ciència en primera persona” de la FCRI sobre Robòtica per 4t A i 4t C.
  • El 17 de novembre de 11:45 a 12:45  xerrada del Programa “La ciència en primera persona” de la FCRI sobre Astrofísica per tots els grups de tercer d’ESO.
  • El 17 de novembre Xerrada a la Facultat de Matemàtiques de la UB per l’alumnat de primer i segon de batxillerat de Ciències i Tecnologia. Activitat organitzada pel departament de Matemàtiques.
  • El 18 de novembre de 12:00 a 13:15 xerrada del IIBB: Desenvolupament d’una teràpia cel·lular, del laboratori a l’hospital per primer i segon de Biologia de batxillerat.
  • Activitats variades a classe de ciències sobre sostenibilitat.
  • Durant el mes de desembre 1r d’ESO i 2n ESO farà cartells i una entrada a la pàgina web per fer una crida a les famílies i al professorat amb la finalitat d’aconseguir estalvi energètic i d’aigua a l’institut i a casa.

Esperem gaudir molt d’aquesta setmana tan especial, gràcies a tota la comunitat de l’Institut Santa Eulàlia per fer més gran, any rere any, la Setmana de la Ciència. Us animem a seguir el lema de la setmana: actives i inclusives, sostenibles!

1r premi del Concurs de Cartells de la SCISE21: Lucía Basalo i Leyre González de 4t A d’ESO.