Pi-Day: 14 de març, dia mundial de les matemàtiques

Aquesta setmana a l’institut hem celebrat la setmana de les matemàtiques amb diverses activitats.

El 14 de març(3), amb motiu de del dia mundial de les matemàtiques i del número Pi (3,14) vam celebrar el dia fent la Jornada Virtual Matemàtica amb els alumnes de primer i diversos tallers amb la resta de l’alumnat.

La JVM consistia en un joc de pistes que havien de resoldre el alumnes per descobrir a un lladre que havia robat objectes de les seves classes. Les nostres agències investigadores van resoldre els enigmes i van recuperar els articles robats.

Els tallers pels alumnes de 2n, 3r i 4t  estaven dividits en dues hores.

Durant la primera hora, els alumnes, amb ajuda dels seus companys de batxillerat que havien preparat molt bé la tasca, van trobar aproximacions molt bones del nombre Pi fent servir la geometria o la estadística.

Durant la segona hora, van fer punts de llibre amb motius del número PI i relats on el protagonista era el nombre pi.

En resum, va ser un dia fantàstic on vam treballar i gaudir les matemàtiques d’una manera diferent.