Parlem d’autoestima: 3a sessió de l’Escola de Famílies

El passat dimarts 23 de febrer les mares i els pares assistents a l’Escola de Famílies van profunditzar en el concepte d’autoestima començant per la base: la confiança i l’amor per un mateix i la necessitat de valorar-nos i atrevir-nos a ser nosaltres mateixos. També van veure com pot quedar lesionada si es compara el “Jo real” amb un “Jo ideal” i com això pot portar frustració i patiment.

Però, sobretot, es va arribar a la conclusió que la millor manera d’ensenyar autoestima als fills és que aquests vegin que qui els estimen (els pares/mares) s’estimen a ells mateixos i entre si. Podríem parlar, aleshores, d’un “contagi positiu” en el sentit tradicional i benigne del terme, és a dir, aquell que allunya els dubtes, aporta el bo i millor i ens fa sentir contents i satisfets.