Explorant sòlids geomètrics en anglès

Els alumnes de segon d’ESO A i C han estat dues setmanes explorant el món fascinant dels sòlids geomètrics tridimensionals, com els prismes, les piràmides, els sòlids platònics i els sòlids de revolució utilitzant l’anglès com a llengua vehicular tant en la recerca, en la comunicació com en la presentació del treball.

Com a part del seu projecte, han creat maquetes en paper per representar els sòlids geomètrics que han après. A través de la construcció d’aquestes maquetes, han aprofundit en els següents conceptes:
Desenvolupament Pla: Han explorat com les formes tridimensionals es poden desplegar en un pla bidimensional. Això els ha permès comprendre millor la relació entre les cares dels sòlids i com es poden representar en dues dimensions.

• Volum i Àrea de la Superfície: Han calculat el volum i l’àrea de la superfície de les seves maquetes per comprendre millor les propietats dels sòlids geomètrics. A través d’aquest procés, han aplicat les fórmules pertinents i han practicat les seves habilitats matemàtiques.

• Classificació dels Sòlids: Han classificat els sòlids segons les seves característiques, com el nombre de cares, arestes i vèrtexs. Això els ha ajudat a comprendre les diferents categories de sòlids geomètrics i les seves propietats úniques.

• Fórmula d’Euler: Han explorat la fórmula d’Euler, que relaciona el nombre de cares, arestes i vèrtexs d’un sòlid geomètric. Mitjançant aquesta fórmula, han consolidat la seva comprensió de l’estructura dels sòlids i com es relacionen les seves parts.

Un cop han completat les seves maquetes i han adquirit aquest coneixement addicional sobre els sòlids geomètrics, els alumnes han preparat una presentació en anglès per resumir les seves troballes. En aquesta presentació, han destacat els conceptes clau que han après, han compartit les seves experiències en la construcció de les maquetes i han explicat les seves observacions i descobriments. Aquesta activitat no només ha reforçat els seus coneixements de matemàtiques i geometria, sinó que també ha millorat les seves habilitats de comunicació en anglès.