El misteri de la Jornada Virtual Matemàtica

Estem de festa! El dia 14 de març se celebra el dia de les matemàtiques (14-3 pels anglesos esdevé 3-14, que són els primers dígits del nombre Pi), Amb motiu d’aquesta celebració des del departament de matemàtiques del centre, realitzem dues activitats matemàtiques. La primera és la Jornada Virtual Matemàtica.

El passat divendres dia 12 de març tots els cursos de primer d’eso van fer de detectius. Un lladre inesperat havia entrat a l’institut la nit de dijous, sense que ningú se n’adonés i es va emportar un objecte amb valor sentimental de cada aula. Però ja se sap, que cap robatori és perfecte, i va deixar pistes en forma de petits problemets matemàtics que permetien poder-li seguir la pista i recuperar els objectes robats.

Primer vam fer una mica d’entrenament, que vam resoldre sense dificultats. Els alumnes es van distribuir en grups de quatre per treballar millor i van anar donant les respostes correctes. Quan ho vam tenir ens vam posar amb la part més complicada. Quinze petits misteris i tots resolts.

Però no tot va ser tan fàcil. Cada problema resolt ens va donar una lletra o un número, que tot junt formava un MISSATGE XIFRAT. Però aquesta útlima dificultat tampoc ens va aturar i tots els nostres alumnes van sortir triomfadors!!!!

Des del departament de matemàtiques volem felicitar a tots els nostres alumnes de primer, per la gran feina feta i per tanta emoció i ganes que posen en cada classe de mates. És un plaer treballar amb vosaltres.