Consell de nois i noies de l’Hospitalet

El passat 10 de novembre va tenir lloc el plenari de constitució del Consell de Nois i Noies de l’Hospitalet per al curs 2020-2021, amb la participació de l’alcaldessa, Núria Marín, i del regidor d’educació, cultura i innovació, David Quirós.

Aquest serà un curs especial, ja que la pandèmia obliga, de moment, a que tota la feina es desenvolupi en línia.

L’objectiu del Consell de Nois i Noies és donar veu als infants i adolescents per impulsar la seva participació en projectes de ciutat i formar ciutadans i ciutadanes crítics, responsables i compromesos..

Aquest curs el consell de Nois i noies col·laborarà amb el Pla d’illes escolars saludables i segures.

En aquest sentit, al plenari, l’alcaldessa ha agraït als nois i noies de la ciutat la seva col·laboració en el compliment de les mesures de prevenció de la Covid-19 i l’esforç que estan fent des de març per seguir amb els seus estudis.

El Consell el constitueixen prop d’un centenar de nois i noies de 10 a 16 anys elegit entre l’alumnat dels diferents centres de primària i secundària de la ciutat i compta amb la implicació dels tutors i de les famílies.

Al plenari van ser les nostres representants, Alicia Buera (4tB) i Meritxell Aranda (4tA),  les encarregades d’explicar a la resta de participants en que consisteix el Consell de Nois i Noies, compartint la seva experiència del curs passat.

Aquest curs el treball en el que participaran serà en mitjans de comunicació, realitzaran un programa de ràdio (veus de l’Hospitalet), amb el suport de Torre Barrina, per expressar la seva opinió, debatre els temes que els preocupen i donar a conèixer  iniciatives ciutadanes o d’intervenció comunitària que es desenvolupen als instituts. Col·laboraran també amb Televisió de l’Hospitalet.