Com aprenem. Última sessió de l’Escola de Famílies d’aquest curs.

L’Escola de Famílies es va acomiadar aquest curs 20/21 amb una sessió dedicada a la descripció que fa la PNL (Programació Neuro-Lingüística) dels sentits predominants a l’hora de percebre el món, segons els quals es desenvolupen tres tipus de personalitat: les persones auditives, les visuals i les cinestèsiques.

Els joves que siguin visuals necessiten, per aprendre, suports relacionats amb la visió: mapes, quadres, imatges esquemes, etc. Pels auditius és bo desenvolupar tècniques relacionades, com escoltar atentament a classe, repetir en veu alta el que han escoltat, escoltar una gravació dels continguts…

Els cinestèsics, que es vinculen sensitiva i emocionalment amb allò que aprenen, necessiten aprendre en moviment, mantenint contacte estret amb allò que han d’aprendre.

També es va parlar de com això influeix en la personalitat i dels estudis més adients en funció d’aquestes característiques.

I amb aquestes reflexions hem arribat al final d’aquest curs. Els curs vinent tornarem a retrobar-nos en aquest acollidor espai d’intercanvi i aprenentatge. Us esperem!!