1r BAT Bio Contaminació atmosfèrica: com afecta al cervell dels joves?

A l’auditori del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (@the_prbb) hem assistit amb l’alumnat de 1r ide Biologia de Batxillerat a la xerrada sobre desenvolupament cognitiu i ambient Contaminació atmosfèrica: com afecta al cervell dels joves? a càrrec de Jordi Sunyer, responsable del grup de recerca de salut infantil d’ISGlobal (Institut de Salut Global de Barcelona)

La xerrada ha començat explicant per sobre el procés de maduració cognitiva en humans i de com aquesta es pot veure afectada per diversos elements en etapes crítiques. Ens ha plantejat com l’exposició a la contaminació atmosfèrica és diària i afecta al conjunt de tota la població. Tanmateix, existeixen grups de població que són especialment sensibles als efectes de la contaminació: qualsevol persona amb malalties cardíaques i/o respiratòries, nadons, nens en edat preescolar, persones grans i dones embarassades.
Després ens han fet cinc cèntims sobre l’estudi BREATHE, coordinat per l’ISGlobal, centrat en l’avaluació dels efectes de la contaminació atmosfèrica a les escoles i el desenvolupament neurològic dels infants a Barcelona, què va concloure que existia una afectació negativa en la maduració del cervell en aquesta edat. La millora en el desenvolupament cognitiu dels infants durant el transcurs de l’estudi va ser menor en els infants d’escoles amb nivells més elevats de contaminació respecte al dels nens de les escoles amb els nivells més baixos.

Podeu veure més imatges en aquest àlbum.