CONCURS GUST PER LA LECTURA: PROJECTE LES DUES CARES

Introducció

Un any més l’alumnat de 1r d’ESO que cursa l’alternativa d’El gust per la lectura participa al concurs organitzat pel Departament d’Educació.

Enguany hem llegit la novel·la L’estrany cas del Doctor Jekyll i Mr. Hyde, de Robert Louis Stevenson, un clàssic imprescindible de la literatura gòtica que explora la dualitat de la naturalesa humana: el conflicte entre el bé i el mal dins d’una mateixa persona.

Amb aquesta novel·la no només treballem una narració atemporal, sinó que reflexionem sobre les
nostres emocions, la manera com la personalitat es va desenvolupant i si el nostre context afecta les
nostres decisions.

Projecte

Al llarg dels dos primers trimestres, els alumnes de 1r d’ESO d’aquesta assignatura alternativa han anat desenvolupant diferents activitats per treballar la lectura.

La primera part d’aquest projecte ha consistit a reflexionar sobre què són les normes socials i quines es consideren justes. També, hem comparat els canvis de comportament que s’han experimentat al llarg dels anys en àmbits com l’escola i amb la relació entre adolescents i adults. Finalment, hem debatut sobre els termes “civilitzat” o “civilització” que apareixen a la novel·la. Després de decidir quins són els valors que s’inclouen en aquest terme, hem confeccionat un decàleg de conductes que tots hauríem de seguir per conviure en pau.

La segona part d’aquest projecte se centra en la comprensió lectora i en l’anàlisi dels personatges.
També hem creat un glossari de vocabulari, atès que moltes de les paraules incloses al text pertanyen a un nivell més avançat.

Després de la lectura, en cinc grups de quatre alumnes, hem creat diverses propostes:
a) Pòdcast: els true crime són documentals artístics audiovisuals que estan a l’ordre del dia. Dos
grups s’han engrescat a servir-se del format pòdcast per reflexionar sobre els personatges i donar les seves opinions i reflexions.

b) Còmic: la vessant artística i manual ha estat explotada a través de la confecció d’il·lustracions per
plasmar les escenes més impactants de la novel·la. Dos grups, doncs, s’han centrat en el dibuix del final de l’obra, quan es descobreix la identitat de Míster Hyde.

c) Representació teatral: també el final de l’obra ha servit d’inspiració perquè un últim grup
d’alumnes s’animés a posar-se a la pell dels personatges en l’enregistrament d’una petita escena.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>