Pla d’emergència

Els centres docents disposen d’un pla d’emergència (PEEC) –ja sigui d’evacuació o de confinament- que s’ha de divulgar entre l’alumnat i el personal que hi treballa. De la mateixa manera, disposen de tots els altres elements que la llei prescriu: enllumenat d’emergència, extintors, escales i sortides d’emergència, elements de senyalització acústica i visual…
Diapositiva01

El pla d’emergència és el document que recull les actuacions que s’han de seguir davant d’una emergència, en cas que es produís qualsevol accident o incidència: un incendi, una fuita de gas…. El pla està dissenyat per protegir l’alumnat i els treballadors del centre i defineix entre altres coses quin és el senyal d’avís, què cal fer, qui ho ha de fer, com cal organitzar-se, quins indicadors gràfics s’han de seguir… I s’ha d’actualitzar cada any.

Com que tothom l’ha de conèixer, cal fer simulacres periòdics,que tenen per objectiu crear hàbits de comportament que evitin nerviosisme, i permeten detectar les eventuals insuficiències del pla, procurar-ne la correcció, conèixer el protocol a seguir des de diferents ubicacions en el centre, educar en l’autoprotecció…

 
El primer simulacre del curs, dins del primer trimestre, es fa amb el coneixement de tothom. El/s següent/s es fan sense previ avís.
Posteriorment, se’n fan públics els resultats.