Produccions musicals terrorífiques

Aquest curs, amb una proposta de l’àrea de música, continuem realitzant a 1r de l’ESO, el projecte de producció musical amb mitjans informàtics on cada trimestre l’alumnat d’aquest curs descobreix la manera de poder fer música a partir de mitjans digitals, creant diferents tipus de produccions sonores com músiques electròniques o seqüències sonores de diferents tipus.

Comencem descobrint les possibilitats d’alguns seqüenciadors sonors, a les primeres sessions construïm petites cançons a partir de la combinació de bucles sonors, variant-los entre ells i comprovant els efectes sonors a partir d’aquestes combinacions. En una segona fase, enregistrem aquestes petites produccions en un editor de so. És quan l’alumnat comença a transformar la primera producció en una creació molt més elaborada, afegint diferents tipus d’efectes sonors, descobrint les possibilitats creatives d’aquestes dues eines digitals.

La proposta inicial consisteix en crear bé una cançó exclusiva aplicant bona part d’efectes sonors per a obtenir un producte musical comercial, o bé crear una seqüència d’àudio ambientada en una pel·lícula de por. Tenint en compte la proximitat de l’època de Halloween, bona part de l’alumnat va optar per aquesta temàtica.

Us pengem alguns àudios destacats de seqüències sonores, les quals podrien encaixar perfectament en espectacles ambientats en misteri o fins i tot en el cinema fantàstic de terror. L’Aisha i la Mikaela ens ambienten en en un espai terrorífic a partir de l’edició de les seves veus i una música fantasmagòrica de fons. L’Aleix explica amb la seva veu editada tot un enrenou d’instruccions per a poder salvar-se d’una mort segura amb un toc d’humor negre. La Daniela, la Bruna i la Iosune narren en clau de por una història d’unes nenes petites desaparegudes en un hospital abandonat. La manipulació de les seves veus aconsegueixen un efecte d’ultratumba força ben lograt. Esperem que us agradi.