Piel con Piel 2024

Piel con Piel és un projecte de creació artística i teatral per a joves de diferents punts d’Espanya, entre aquests punts hi ha Barcelona, ​​més concretament, el nostre institut Joan Salvat i Papasseit. Aquesta iniciativa de Calatea Teatre es llença al món amb una missió, reivindicar i lluitar contra les injustícies que succeeixen avui dia, principalment el tràfic de persones amb finalitat d’explotació sexual, d’aquest gran nucli es parla de diferents objectius relacionats; els drets de les treballadores sexuals, l’homofòbia, l’heteropatriarcat, el capitalisme, el masclisme, els drets de les persones migrants, el col·lectiu LGTBIQ+, els rols de gènere, les diferències entre gènere i sexe, els drets de les persones blanques, el racisme, el genocidi a GAZA i els drets de les treballadores de la llar. Tots aquests col·lectius discriminats es donen a conèixer als diferents tallers que es fan al llarg de sis mesos, tot conscienciant joves perquè coneguin la realitat que els envolta.

Aquest any, com els darrers dos, les nostres alumnes de tercer i quart de l’ESO han tingut l’oportunitat de formar part d’aquest projecte, on han pogut estrenar la seva peça al nostre barri i viatjar a Madrid, per mostrar el que han estat creant des de zero. Acompanyats de Paula Pascual, de Kha Villanueva i de Biel Sánchez com a talleristes, han plantat els seus dos peus a la capital i han deixat una gran i significativa petjada. Van arribar el divendres 15 de març, van conèixer els grups de Navarra i juntxs van anar a un conversatori al Círculo de Bellas Artes de Madrid anomenat “Solx no puedo, con otrxs si”, allà diversos col·lectius van estar mostrant qui eren i perquè lluitaven, vam poder mostrar un petit avenç de les obres i acomiadem aquest dia amb molt d’amor.

El dissabte va ser el dia més important per a elles, només despertar ens vam desplaçar a Coslada i vam estar tot el dia treballant com a actrius i actors professionals, entre passades tècniques, proves de llums, so, veu i cos; vam parar per dinar i per donar-nos afecte abans d’estrenar i a les cinc de la tarda vam donar per iniciat el Festival Piel con Piel, vam poder veure la peça de Sarriguren, Barcelona, ​​Berriozar i Coslada, vam dedicar un moment per dialogar amb el públic, rebre felicitacions, resoldre dubtes i enviar missatges per difondre el que defensem. Un cop finalitzat el festival Piel con Piel 2024 va començar el millor del viatge per a les nostres alumnes, ens vam desplaçar fins a El Rompeolas, on vam poder dormir al costat de les nostres companyes i donar-li el final que aquest projecte es mereix.

Després de quatre anys confirmem que Piel con Piel canvia les vides de desenes de joves.

Un altre any més, moltes gràcies Piel con Piel.

Biel Sánchez