Electronic sounds

L’alumnat de 2n A i de 3r B de l’ESO està treballant un projecte de creació musical fent servir programari específic digital.

A principi de curs, després de crear petites seqüències sonores amb instruments acústics i d’entendre el significat del que és un discurs musical basat en frases sonores, combinant la tímbrica instrumental, ara ens hem endinsant en la creació de bases rítmiques treballant el maneig de dos programaris d’edició de sons des de dues vessants. Un és el Notefligth, un editor de partitures amb què l’alumnat pot escriure diferents patrons rítmics, els quals es van succeint i repetint per a crear una base rítmica que els hi servirà per a tancar el projecte final de la creació d’un rap. Estem recordant i reforçant conceptes musicals apresos a primària, com les diferents durades i combinacions dels sons per a aplicar-los en una escriptura digitalitzada i amb la possibilitat de poder escoltar les creacions amb la varietat tímbrica que ens permet aquest programari.
 Per una altra banda, amb un segon programari, l’Incredibox, estem fent petites peces musicals on barregem i combinem efectes sonors i bases rítmiques per a crear, combinant-les amb els patrons de l’editor de partitures, una base final que els hi servirà com a suport d’acompanyament al rap que crearem per grups.
De moment, ja sabem fer patrons rítmics i, comparant les creacions de tothom, ens hem coavaluat per a arribar a la conclusió que cada frase musical queda més equilibrada si comença amb pocs elements sonors, anant creixent a poc a poc i acabant reduint aquests elements, donant un sentit d’unitat al fraseig.
Seguirem experimentant fins a arribar al projecte final.
A continuació podeu gaudir del projecte de la Naiara Moreno:
En teniu més exemples al bloc d’aula de música on podeu descarregar-vos-els: www.musicalsalvat.blogspot.com