Eleccions al Consell escolar.

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, etc.

En el nostre centre la composició és la següent:

  • Equip directiu (3)
    • Director/a
    • Cap estudis
    • Secretari/a
  • Professors (6)
  • Personal administració i serveis – PAS (1)
  • Alumnes (3)
  • Famílies (3)
    • Un dels quals representa a l’AFA.
  • Ajuntament (1)

En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc. En el cas dels centres privats concertats, el consell escolar debat, avalua, analitza i pren decisions sobre els temes proposats pel titular del centre.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys (amb excepcions com jubilacions, alumnes/famílies que marxen del centre, etc). L’any passat, de forma excepcional, es van posposar les eleccions per la situació de pandèmia.

Calendari

  • Inici del procés: a partir del dia 2 de novembre de 2021
  • Constitució de les meses electorals: abans del dia 11 de novembre de 2021
  • Votacions: entre els dies 22 i 26 de novembre de 2021, ambdós inclosos
  • Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: no més tard del dia 20 de desembre de 2021

Candidatures a renovar

En aquest període d’elecció s’han de renovar els següents membres:

  • 3 representants de l’alumnat
  • 3 representants del professorat
  • 1 representant de famílies
  • 1 representant de l’AFA

Procés d’elecció dels representants de l’alumnat

  • 4-5 de Novembre: els delegats informen del procés a la resta de l’alumnat:
  • 8-17 de Novembre: presentació dels candidats. Han de comunicar-ho a l’equip directiu i omplir un formulari que els facilitarem.
  • 18 de Novembre: Els alumnes candidats passen classe per classe per donar a conèixer les seva candidatura.
  • 25 de Novembre: Votacions de tot l’alumnat dintre de l’horari lectiu.

Procés d’elecció dels representants de les famílies

  • 4-5 de Novembre: es publica la informació sobre les eleccions al consell escolar a la web de l’institut.
  • 8-17 de Novembre: es presenten els candidats/es interessats/es. Han de comunicar-ho a l’equip directiu i omplir un formulari que els facilitarem.
    • Si algun dels candidats vol fer arribar informació sobre la seva candidatura, pot elaborar algun tipus de material (un escrit, una presentació powerpoint, un video, etc) i nosaltres el farem arribar a les famílies a través de Dinantia.
  • 22-26 de Novembre: Votacions. (Pròximament informarem de com es duran a terme).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>