Assaig al Laberint

Aquesta setmana, l’alumnat de l’optativa de Música de 4t han trepitjat uns dels escenaris més importants d’òpera del món. El tenim a la nostra ciutat, a tocar el barri de la Barceloneta: és el Gran Teatre del Liceu.
Des de setembre i durant tot el curs, dediquem un dia a la setmana a preparar una òpera participativa, conjuntament amb altres centres de Catalunya, en què el nostre alumnat s’endinsa en la pràctica coral i escènica a través de la participació activa de l’òpera “El monstre al laberint”, del compositor anglès Jonathan Dave.
Va ser el primer assaig conjunt del projecte. A les classes dels dilluns de l’institut treballem les diferents intervencions corals que requereix l’obra, basada aquesta en el mite de Teseu, el Minotaure, aplicat a un dels drames de màxima actualitat, com és la immigració a través del mar Mediterrani. De moment, hem treballat la part musical. A partir d’ara, afegirem la part escènica i estudiarem i descubrirem amb la pràctica el significat, no només de la història mitològica, sinó la seva aplicació social. L’objectiu és múltiple, ja que no només treballem una interpretació musicoteatral, sinó que anem més enllà. Es tracta de sensibilitzar a través del significat de l’obra de com a través de les arts, en aquest cas, a través d’una interpretació operística, l’alumnat pot ser partícip d’una denúncia per la situació permesa per la nostra societat amb les dramàtiques històries de persones migrants entre Àfrica i Europa a través del Mediterrani.
Vam tenir la sort de treballar amb la directora coral Buia Reixac i els directors d’escena i de moviment, el Paco Azorín i el Carlos Martos, tres professionals de l’àmbit musical i escènic que ens van fer sentir protagonistes de la representació i ens van ajudar a entendre l’inici del procés de muntatge d’una òpera, com si fóssim professionals.
Continuarem treballant a l’aula i seguirem assistint a diferents assajos per a fer la representació a l’escenari principal del Gran Teatre del Liceu la primera setmana de juny. Us seguirem informant-ne.