I Concurs de Microrelats de Terror Castanyada 2020

El Departament de Llengües (Català, Castellà, Anglès i Francès) està preparant el I Concurs de Microrelats de Terror Castanyada 2020. Aneu pensant amb quina història breu ens espantareu perquè en breu es publicaran les bases d’aquest concurs espaordidor!😱

Consulteu aquí les bases

BASES DEL I CONCURS DE MICRORELATS DE TERROR CASTANYADA 2020

Presentació

El Departament de Llengües de l’INS Joan Salvat-Papasseit organitza i convoca aquest concurs de microrelats de terror amb motiu de la celebració de la Castanyada 2020.

Aquest certamen literari vol contribuir al foment de l’ús literari de qualsevol llengua a través de l’elaboració de relats breus que tinguin la intenció de provocar terror als lectors.

1.   CATEGORIES

S’estableixen quatre categories per a tots els cursos:

1.1   CATALÀ

1.2   CASTELLÀ

1.3   ANGLÈS

1.4   FRANCÈS

1.   PARTICIPANTS

Pot participar al I Concurs de Microrelats de Terror Castanyada 2020 qualsevol alumne/a  matriculat a l’INS Joan Salvat-Papasseit durant el curs 2020/21.

1.   REQUISISTS

3.1. Els microrelats s’han de presentar en qualsevol de les quatre categories.

3.2. Tots els microrelats que es presentin han de ser originals, inèdits i no premiats en altres certàmens literaris.

3.3. Cada persona participant només pot presentar un únic treball en cadascuna de les quatre categories.

1.   TEMA

El tema dels microrelats ha de ser obligatòriament el terror.

1.   CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

5.1. Els microrelats han de constar de dues parts: un títol i una narració el més breu possible.

5.2. Els microrelats han de tenir una extensió màxima de 1.500 caràcters amb espais inclosos (sense comptar els del títol).

5.3. Els originals s’han de presentar en un document en format Microsoft Word, amb lletra Arial, cos 12 i a doble espai.

5.4. TRAMESA. Els originals s’han d’enviar per correu electrònic a l’adreça:

ambitdellengues@salvatpapasseit.cat

Per fer-ho, cal seguir el procediment següent:

– A l’apartat Assumpte, s’hi ha de fer constar el títol del microrelat i el pseudònim de l’autor o autora.

– L’original que opta als premis del I Concurs de Microrelats de Terror Castanyada 2020 s’ha d’adjuntar a aquest correu en format Word.

– En un altre document Word adjunt s’hi han de fer constar les referències que permetin identificar els autors (nom i cognoms, DNI, adreça postal, adreça de correu electrònic i telèfon). Aquest document s’ha d’anomenar amb la paraula Plica, seguida del títol del microrelat.

– Un cop l’organització del certamen hagi rebut els originals, per correu electrònic en comunicarà als autors la recepció i l’admissió al Concurs.

1. TERMINI DE PRESENTACIÓ D’OBRES

El període d’admissió dels originals comença el dia 15 d’octubre del 2020 i finalitza el dia 31 d’octubre del 2020 a les 00:00h.

1. JURAT

7.1. El jurat estarà format pels professors i professores de l’àmbit de llengües de l’INS Joan Salvat-Papasseit.

7.2. El jurat valorarà la reflexió sobre els temes escollits, l’originalitat, les habilitats lingüístiques i la qualitat literària.

7.3. L’organització farà una preselecció dels microrelats que, posteriorment, lliurarà al jurat.

7.4. Les deliberacions del jurat són del tot reservades i el seu veredicte és inapel·lable. No es pot demanar a cap dels seus membres que n’ofereixi explicacions ni es pot mantenir correspondència amb les persones participants.

7.5. El jurat es reserva el dret de decidir sobre qualsevol qüestió que pugui sorgir relacionada amb les bases del Concurs.

1. PREMIS

8.1. El jurat ha de declarar un sol premi per als microrelats guanyadors per a cadascuna de les quatre categories.

8.2. S’estableixen els premis següents per a cada una de les quatre categories:

-1r premi: Publicació del relat i un llibre de Terror

8.3. Els premis poden quedar deserts si així ho determina el jurat.

8.4. Es poden concedir tots els accèssits que el jurat consideri oportuns.

8.5. La comunicació del veredicte del jurat i el lliurament dels premis es duran a terme el dia 15 de novembre de 2020.

1. QÜESTIONS GENERALS

9.1. Les persones participants es responsabilitzen que no hi hagi drets de tercers sobre l’obra presentada i són responsables de qualsevol reclamació per autoria.

9.2. Les persones participants autoritzen l’organització perquè pugui difondre les obres presentades al Concurs guanyadores per qualsevol mitjà que consideri oportú.

9.3. La presentació d’una obra pressuposa l’acceptació íntegra d’aquestes bases i dels drets i obligacions que se’n deriven.

9.4. Qualsevol consulta dels participants sobre aquestes bases es pot plantejar a l’organització a través de l’adreça electrònica ambitdellengues@salvatpapasseit.cat

Barceloneta, 14 d’octubre del 2020