Erasmus+ a CF: ERASMUS POLICY STATEMENTS

La relació amb institucions docents internacionals és un fet rellevant a l’Institut Sabadell. Per tant, es fa necessari realitzar pràctiques en empreses d’informàtica d’altres països.

Curs a curs s’incrementa el nombre d’estudiants i docents que realitzen intercanvis amb centres i empreses estrangeres i d’estudiants i docents que vénen a cursar un període dels seus estudis al nostre institut mitjançant l’Erasmus+, el programa de la UE per a Educació, Aprenentatge, Joventut i Esport. Aquest programa està adreçat tant a estudiants de cicles formatius de grau superior (CFGS) com de cicles formatius de grau mitjà (CFGM) i ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses Europees.

L’alumnat de CCFF de l’Institut Sabadell tenen la possibilitat de participar en el programa d’intercanvis que gestiona la Coordinació de mobilitat i cursar un període dels seus estudis i de les pràctiques a l’estranger dins del programa Erasmus+. En conseqüència, els estudiants obtenen un reconeixement del seu període de pràctiques a l’estranger que correspondrà a part o a la totalitat de la Formació en Centres de Treball descrita en el currículum de cada cicle formatiu. La mobilitat no només augmenta els coneixements dels estudiants, sinó que els facilita conèixer el món laboral mitjançant la formació en empreses amb seu a altres països.

Les organitzacions d’acollida poden ser empreses, centres de formació, centres d’investigació i altres organitzacions.

Modalitats de mobilitat

• Pràctiques adreçades a l’alumnat de Grau Mitjà (formació pràctica en centres de treball)
  • Pràctiques adreçades a l’alumnat de Grau Superior (formació pràctica en centres de treball)
  • Mobilitats adreçades al professorat de cicles formatius

Sol·licitud de participació

• Per poder participar en el programa de mobilitat el professorat sol·licitant haurà de realitzar la sol·licitud online a la pàgina web del centre a l’apartat mobilitat.

Característiques de la mobilitat de l’alumnat de Grau mitjà

• Durada de la mobilitat: 3 setmanes, com a mínim
  • 4 hores diàries, com a màxim
  • Període: Preferentment, durant el mes de maig i/o el mes de juny
  • Destinació: a determinar segons l’especialitat del cicle i les empreses disponibles
  • Certificat d’empresa després de les pràctiques
  • Per falta de places concedides, no hi ha previsió de realitzar mobilitats de GM durant el curs 2023-24

Característiques de la mobilitat de l’alumnat de Grau Superior

• Durada de la mobilitat: 250h aprox
  • 6-8 hores diàries, com a màxim
  • Període: Preferentment, des del mes de maig al juliol
  • Certificat d’empresa després de les pràctiques

Termini de presentació de sol·licituds

• El termini de presentació de sol·licituds és fins el 26 de desembre de 2023 a les 23:59h.
  • Si vols conèixer les condicions de participació, criteris de selecció i avaluació de candidats, accediu aquí.

Quins són els requisits mínims per participar en una mobilitat Erasmus+

• Haver superat el major número de mòduls de primer del Cicle Formatiu.
  • Estar matriculat a l’Institut Sabadell durant el curs acadèmic en que es realitza la mobilitat.
  • Estar al corrent de tots els pagaments.
  • Tenir la nacionalitat, residència permanent o l’estatus de refugiat o apàtrida d’un dels estats participants dins el programa Erasmus+
    (els 27 estats membres de la Unió Europea, els tres països de l’Àrea Econòmica Europea – Islàndia, Liechtenstein i Noruega – i Turquia,
    Suïssa i Croàcia).
  • Disposar de DNI o NIE vigents
  • Disposar de la targeta sanitària europea (TSE).
  • Disposar del coneixement suficient de la llengua del país on es vol anar, o bé un nivell mig/elevat d’anglès que permeti comunicar-se
    fàcilment.

• Formulari d’Inscripció per l’alumnat
  • Formulari d’Inscripció pel professorat
  • Selecció de participants: Requisits
  • Baremació de candidats
  • Llistat provisional alumnat participant al programa Erasmus+ 2023/2024
  • Instruccions generals abans de marxar

Preguntes freqüents

Què passa si durant una mobilitat E+ decideixo renunciar-hi?

S’ha de informar immediatament a la Coordinació de Mobilitat. Si la renúncia és estant en el país d’acollida, s’haurà de retornar la part proporcional de l’aportació econòmica rebuda en concepte de beca.

Puc participar en un programa Erasmus+ si tinc suspès un mòdul no aprovat de 1r?

Sí que pots participar-hi. Però l’alumnat que tingui més continguts de 1r curs aprovats, tindrà preferència, d’acord amb els criteris de selecció definits.

Cal un certificat d’idiomes oficial per participar en un programa de mobilitat E+?

No és necessari. Disposar d’aquest certificat oficial pot atorgar puntuació dins del barem final. Amb tot, tots els candidats realitzen una prova de nivell d’anglès.

Es pot triar el país de destí?

La informació sobre les destinacions es proporciona des de Coordinació de Mobilitat Internacional a mesura que es disposa de la confirmació per part dels nostres socis europeus.

Encara tinc alguns dubtes..

Pots envir un correu electrònic a erasmus@ies-sabadell.cat amb tots els dubtes que no hagis resolt encara.