Projectes pedagògics a l’ESO

Aquí us presentem breument alguns dels projectes pedagògics que es porten a terme a l’ESO:

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO treballa amb la metodologia d’aprenentatge basat en projectes globalitzats en les matèries de Ciències Socials, Tecnologia i Anglès.

Pla lector

Tot l’alumnat d’ESO fa cada setmana una hora de lectura en silenci a l’aula. S’incentiva la lectura amb altres activitats: booktrailer, concurs de lectura amb veu alta (foto), etc.

Projecte Escolta’m

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO participa en sessions de tutoria en grups de 3-4 alumnes on parlen i s’escolten sobre allò que més els preocupa.

Emprenedoria

A 3r i 4t d’ESO els alumnes fan emprenedoria i posen en marxa cada curs una empresa que gestionen ells mateixos.

Servei comunitari

Tot l’alumnat de 3r ESO fa activitats de servei comunitari. Tenim signats convenis amb l’Oncolliga, el Banc de Sang, la Fundació Atendis i Rialles-Rebost solidari.
Dia de la ciència
i la tecnologia

L’alumnat prepara experiments científics i els presenta als seus companys en una veritable “fira” de la ciència i la tecnologia.

Erasmus + SUSDI

Participem en un projecte europeu ERASMUS +sobre Dietes Sostenibles amb instituts de Portugal, Àustria i Eslovàquia. Més informació aquí.

Intercanvi a Font-Romeu

L’alumnat de Francès de 3r ESO fa estades d’intercanvi amb l’alumnat de l’Institut P. de Coubertin de Font-Romeu (França).

Servei de mediació escolar

Fem servir la mediació com a recurs bàsic per a la resolució de conflictes.
Pla de neteja
i gestió de residus
L’alumnat es fa responsable de mantenir neta la seva aula i els patis, i participa en activitats de reciclatge de residus.

Revista digital

Tenim una revista digital de l’alumnat on es publiquen els seus articles, entrevistes i altres informacions. Aquí la podeu veure.
Teatre

A 1r i 3r d’ESO tenim optatives de Teatre on es preparen obres teatrals que es representen en les festes més importants de l’institut: Festa de Nadal,Festa de Sant Jordi, etc.
Equiada a 1r ESO
L’esquiada de l’alumnat de 1r ESO a La Masella al març és l’ocasió per la pràctica de l’esport, l’experiència de la natura i la convivència.
Colònies de 2n ESO
L’Edat Medieval
Al mes de juny, l’alumnat de 2n ESO fa colònies a Prades de Montsant, visiten el Monestir de Poblet, i fan activitats interdisciplinàries sobre l’Èdat Medieval.
Colònies de 3r ESO
La Meditarrània
Al mes de junt, l’alumnat de 3r ESO fa colònies a la Finca Tamarit d’Altafulla, a Tarragona, vora el mar i fan activitats interdisciplinàries relacionades amb la Mediterrània.