Sortida cultural a Barcelona [crònica]

Sortida cultural a Barcelona

El darrer 8 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO vam passar el dia a Barcelona per assistir a la representació teatral de L’amic retrobat de Fred Uhlman. Hi arribàrem a les 10 del matí i, de seguida, vam fer la primera parada a l’estació de França, una de les estacions de tren més mítiques i monumentals de Catalunya, coberta d’una estructura metàl·lica d’estil modernista que vam observar i va traslladar-nos a temps passats i escenaris de pel·lícula. A l’entrada del Parc de la Ciutadella vam escoltar les explicacions del professor de socials, in situ,  vam entendre millor com era l’urbanisme de la ciutat al segle XIX.

A continuació, vam endinsar-nos al Barri Gòtic en direcció al teatre Goya, on vam gaudir d’una versió molt fidel de la novel·la que havíem llegit a classe. L’amic retrobat és una obra ambientada en l’Alemanya nazi del període d’entreguerres i se centra en la relació de dos amics adolescents que pertanyen a mons i creences diferents. Després dels aplaudiments, els actors van respondre les nostres preguntes.

Al migdia, ens vam dirigir a la plaça del Rei on, asseguts a l’escalinata que porta al Saló del Tinell, vam tenir una estona per dinar i xerrar gaudint d’un dels espais més emblemàtics del nucli antic. Vam cloure l’activitat amb un recorregut per l’exposició del Museu d’Història de Barcelona on s’hi conserven magnífiques restes romanes.

Tothom va quedar molt satisfet de la sortida. Durant el dia ens van acompanyar els professors de llengua catalana i de socials Cristina Ardèvol, Emma Miró i Toni Manyanós

Blanca Serra, 3r ESO D