Tallers contra la islamofòbia II

El programa de tallers de rap per a la prevenció de la islamofòbia arriba a la seva fi després de dues setmanes i un total de dotze sessions, repartides entre els diferents grups de 3r d’ESO. Aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Cambrils, que es durà a terme també als altres instituts del municipi, es va presentar a l’INS Ramon Berenguer IV el passat 24 de febrer.

Els alumnes han tingut l’oportunitat de familiaritzar-se amb els conceptes elementals de la música rap: rima, estructura, instruments, recursos literaris, ritme, etc. En la part pràctica, han realitzat una activitat d’escriptura mitjançant tècniques de treball creatiu, encaixant versos i estrofes, i finalment han estructurat una cançó per fer-ne una gravació col·lectiva. El projecte pretén potenciar la creativitat artística dels estudiants, al mateix temps que es fomenta la capacitat de reflexió i crítica davant situacions de discriminació. Donem les gràcies especialment al músic Joel Prieto, membre de l’escola itinerant Versembrant, per haver engrescat als alumnes en tots i cadascun dels tallers.