Soc artista: crònica d’un projecte

La setmana del 8 al 12 d’abril l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO va dur a terme el projecte “Soc artista”, una activitat que els proposava experimentar amb el llenguatge artístic a través de la reflexió sobre la identitat pròpia present i futura. Els alumnes de 1r es plantejaven la pregunta “Qui soc?”, els de 2n “D’on vinc?” i els de 3r “Qui vull ser?”. I ho feien a través de l’expressió artística: escollint una disciplina i creant una obra d’art pròpia que hi donés resposta. Després de la reflexió i de l’entrenament de l’apreciació i el diàleg artístic, l’alumnat va rebre la visita d’un parell d’artistes de Cambrils: la Nuri Mariné i el David Callau. Tots dos els van oferir xerrades molt emotives i inspiradores. Finalment, i després de les fases de creació i revisió de l’obra, el divendres el centre es va convertir en un autèntic museu, amb l’alumnat movent-se pels espais i visitant per les diferents aules les pintures, les escultures, les obres de teatre i de dansa i de música que els seus companys i companyes havien creat. Moltes gràcies i moltes felicitats a tothom per la valentia d’expressar-se a través de l’art!