Ruta literària Narcís Oller a Valls

L’Institut Ramon Berenguer IV ofereix una àmplia orientació a l’alumnat en els finals d’etapa. Dins d’aquest programa, que compta entre altres amb xerrades, qüestionaris, tutories, el divendres 10 de març, l’alumnat de 4t d’ESO i de 2n de Batxillerat va assistir a l’Espai de l’estudiant, on va poder informar-se de primera mà de les opcions que ofereixen diversos centres educatius.

A més de la visita a la fira de Valls i aprofitant que és la vila natal de l’escriptor, l’alumnat va dur a terme la Ruta literària Narcís Oller per diversos indrets de la localitat com ara l’església de Sant Joan, el campanar (el més alt de Catalunya), la plaça del Blat, la sala de plens, la galeria de vallencs il·lustres, entre altres.

Durant el recorregut alguns alumnes van llegir fragments de Vilaniu, obra que retrata personatges i la Festa Major de Valls, en els mateixos indrets que Oller narra en les seves novel·les.

En definitiva, va ser una sortida molt profitosa pels dos objectius proposats: l’orientació acadèmica i la primera experiència literària per a la majoria d’alumnat.