No t’oblidem, Neus.

El passat dissabte 13 d’abril, primer dia de vacances, va morir Neus Català a Els Guiamets on havia nascut feia 103 anys.

El professorat del departament de llengua catalana i els estudiants que han llegit l’obra Un cel de plom, la seva biografia novel·lada, volem tenir un record sentit per aquesta dona extraordinària a qui hem pogut conèixer una mica millor gràcies a la força de la paraula escrita. I és que encara no fa un any -el 28 de maig de 2018- que vam rebre i escoltar l’escriptora Carme Martí, autora de la novel·la, al Ramon Berenguer IV.

Rememoro amb especial emoció el moment que ens va lliurar la coneguda fotografia amb el vestit de presonera signada per la mà centenària de la Neus. També recordo les cartes d’entranyable admiració que li van escriure els nostres alumnes i que vam enviar al geriàtric on vivia.

Ella ens ha deixat i ens entristeix, però el seu exemple de lluita, coherència i dignitat romandrà en tots els que l’hem llegida.