El procés creatiu amb Rosana Andreu

No tots els pobles/ciutats poden presumir que un dels seus habitants hagi publicat un llibre. Nosaltres, a Cambrils, sí que tenim aquesta sort! Els alumnes de primer de batxillerat del Ramon Berenguer IV han tingut la sort encara més gran de poder rebre els consells de la Rosana Andreu, una de les bibliotecàries de la Biblioteca pública de Cambrils i també l’autora del llibre Les aventures d’en Nic.

El passat dijous 3 de maig, durant poc més d’una hora, l’escriptora cambrilenca va compartir amb els alumnes de totes les modalitats de primer de batxillerat alguns consells sobre el procés de creació literari. Andreu va parlar de diversos temes, tant de la capacitat de buscar idees per a fer un llibre fins a com transformar-les en una novel·la o un conte. També va remarcar que escriure una novel·la no és gens fàcil i requereix molt de temps i dedicació del qual no tothom disposa. A més, va donar molta informació als alumnes sobre com funciona el món editorial i com es pot arribar a publicar un llibre. Per fer la xerrada més amena, l’autora va compartir algunes anècdotes que han envoltat el procés de publicació del seu conte que van arrancar les rialles de tots els alumnes i els professors de la sala. Per acabar, la Rosana va animar a tots els assistents a llegir molt si l’escriptura els interessa i va recomanar alguns dels llibres i autors que a ella més li agraden.

Andreu Dalmau, alumne de 1r de BAT A de l’Institut Ramon Berenguer IV

La Rosana Andreu n’ha parlat en el seu bloc: