Diada de Sant Jordi

Divendres passat amb motiu de la proximitat de la diada de Sant Jordi, els alumnes d’ESO van interrompre l’activitat acadèmica habitual per dedicar el matí als llibres i a la creació literària. La jornada va iniciar-se amb un documental sobre la vida i l’obra de Manuel de Pedrolo, especialment el Mecanoscrit del segon origen, novel·la de la qual es van llegir alguns fragments per comparar-los posteriorment amb la versió cinematogràfica Segon origen que els estudiants de 1r i 2n d’ESO van seguir amb força interès. A 4t d’ESO es va contextualitzar l’obra narrativa d’Emili Teixidor i es va projectar la pel·lícula Pa negre. Els estudiants van respondre’n un qüestionari i van redactar-ne la crítica cinematogràfica. L’alumnat de 3r va confegir diverses manualitats representatives d’aquesta diada i van vendre pastissos, rebosteria i llaminadures per recaptar diners per al viatge de fi d’estudis de 4t.

Una altra de les activitats que va involucrar alumnes i professors de secundària obligatòria va ser la creació al pati d’un lema per incitar a la lectura. Amb lletres immenses plenes dels nois i noies d’ESO vestits amb samarretes de colors vius s’hi veia l’engrescador “Llegir enamora”. La idea va ser dels departaments de llengües i la professora de Visual i plàstica Eva Esteban, amb els alumnes de l’optativa de 4t, va posar fil a l’agulla i va dissenyar-lo al terra acompanyat d’una rosa en forma de llibre que emplenava el professorat. L’eslògan humà va ser gravat per un drone que va sobrevolar el pati durant uns minuts i també es van fer fotografies des del primer pis de l’edifici principal.

Per concloure la commemoració, es va dur a terme l’acte de lliurament de premis del concurs literari de l’Institut, presentat per alumnes de 1r de batxillerat i en el qual van ser guardonats els textos lírics i en prosa de més qualitat literària i de tots els nivells educatius del centre en català, castellà i anglès; així com també els millors relats matemàtics. To això, amenitzat per diverses actuacions musicals.

Un cop més, el dia del llibre va ser un èxit gràcies a la implicació de tots els estudiants i del professorat.