24 hores d’innovació!

L’INSTITUT RAMON BERENGUER IV PARTICIPA A LES 24H D’INNOVACIÓ

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE

Agrair especialment a l’alumnat participant:

AG10
Javier Rios Roger

Naila Codes Pérez

AGB0
Tatiana Dragan

Ouiam Jannan

Aleix Olivé Torres

Juan Ignacio Sanabria

Aleix Torrens Barragan

Enhorabona per la feina feta!

Durant els dies 15 i 16 de març el nostre centre, representat per 5 alumnes del CFGS d’administració i finances i 2 alumnes del CFGM de gestió administrativa i acompanyats per professorat de FP, va participar per segon cop en la 4a edició de les 24h d’innovació Barcelona, un projecte en el qual 24 empreses (algunes reconegudes a nivell mundial com Bayer, Cannon o Frigo) plantejaven un repte real que s’havia de resoldre en un màxim de 24 hores.

A nosaltres ens va tocar l’empresa Institut Obert de Catalunya IOC, qui ens va proposar que trobéssim una possible solució al problema que es troben actualment amb la Inteligència Artificial IA. Quines potencialitats hi té pel professorat? Com poden adaptar la formació per l’alumnat i garantir l’autentisitat dels treballs presentats?.

El centre va proposar una nova metodologia de treball on el procés d’ensenyament aprenentatge sigui més significatiu i competencial.

Per intentar garantir l’autoria es va suggerir seguir la següent metodologia segons àmbits i materies:

• Matèries de procediments: A través de gravacions de vídeos dels aspirants on un bot llença unes preguntes aleatòries dels continguts.
  • Matèries lingüístiques: on a través de l’app SUMADI es fa un control de tots els moviments en temps real de l’alumne per garantir l’autenticitat del material elaborat.
  • Matèries científiques: Fent servir Whiteboard on la prova queda enregistrada en el moment de la seva realització.

D’entre tots els centres que tenien aquest mateix repte, l’empresa ens va escollir com la idea més innovadora i creativa i ens vam classificar per a la final. Allí la nostra proposta competia contra altres 23 reptes plantejats per les diferents empreses participants.

No vam poder guanyar la final però l’experiència va ser molt enriquidora i sobretot l’alumnat va comprendre com d’important és el treball en equip i la creativitat dins del món empresarial.