VIATGE A ROMA

Els alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut de la Sénia, entre els dies 23 i 26 d’abril, van fer el tradicional viatge de fi de curs a Roma. Aquest viatge fa molts anys que es duu a terme en aquest centre. La gent gran que fa anys estaven al centre també van tenir l’oportunitat de gaudir-lo i encara tenen un record d’ell com una experiència inoblidable, on els alumnes mantenen una convivència amb els companys fabulosa, visiten diferents monuments importants com el Coliseum o la Fontana di Trevi, i a més a més, també formen una millor relació amb els professors assistents.

Pel que fa aquesta promoció, és va sortir de l’Institut per tal d’agafar l’avió més tard que altres anys, fet que va provocar que no es pugui aprofitar al màxim el primer dia dels tres que estaven a Roma.

L’itinerari va ser molt semblant als dels altres anys, però com vam arribar un poc tard a Roma es van canviar les activitats entre els dies. Fet que va provocar que anéssim al Vaticà el segon dia i al Coliseu l’últim.

El primer dia va ser un dia poc cansat, ja que la majoria del dia vam estar a l’autobús perquè teníem que anar de La Sénia a Barcelona, després de l’aeroport al càmping i per últim del càmping al restaurant on posteriorment vam dinar.

Un cop vam dinar vam anar a visitar un dels monuments més espectaculars de tota Roma, la Fontana di Trevi, on vam poder fer-nos fotos i tirar la moneda. En acabar, vam anar al Panteó, però degut al retard horari que portàvem el vam trobar tancat i no vam poder accedir-hi. Llavors vam tenir lliure una hora i després ja vam anar al càmping on vam sopar i posteriorment vam dormir.

Pel que fa al segon dia va ser el més cansat de tots sense cap dubte, ja que vam anar a visitar el Vaticà. Ens vam dividir el curs en dos grups i vam visitar tot el Vaticà amb l’ajuda de la guia. Aquest fet va fer que sigui un poc pesat ja que hi havia molta gent i el ritme per poder avançar era molt baix. Seguidament vam anar a la Capella Sextina on també hi havia una gran quantitat de gent visitant-la.

L’experiència al Vaticà va ser molt bona, ja que vam poder veure moltes obres d’art impressionants, vam poder gaudir de les diferents escultures que hi havia i per últim vam poder gaudir de les infraestructures que hi havia on destaquen els sostres que eren d’una altura bestial i a més a més tenia obres d’art.

Un cop vam sortir del Vaticà, vam anar a dinar a un restaurant que estava força lluny de la nostra posició, això va fer que encara ens cansem més. Un cop vam dinar vam poder visitar el Panteó, ja que el dia d’abans el vam trobar tancat. Aquest monument també impressiona moltíssim, ja que veus com abans era un temple fantàstic i en l’actualitat és una església gegant i preciosa. Un cop vam sortir vam tornar a tenir lliure i finalment vam anar cap al càmping, un cop allí vam fer el mateix que la nit anterior.

El dia següent vam visitar el Foro de Roma, on vam poder gaudir dels impressionants camins per on va passar gent com Juli César, entre d’altes. Seguidament vam anar cap al Coliseu on tots ens vam quedar impressionats degut a les seves dimensions i aspecte. Allí ens van explicar un poc de la seva història i característiques. En acabar vam anar fins al restaurant, que igual que el dia anterior, estava molt lluny del nostre lloc.

Un cop vam dinar, vam tenir la tarde lliure, alguns es van quedar pel centre de Roma, altres van anar a visitar els carrers i botigues, i fins i tot va haver alumnes que van anar a visitar el camp de la Roma, que es trobava a 9 km entre anar i tornar. Un cop vam tornar a quedar amb els professors vam anar directes a l’autobús i ens vam marxar rumb al port per agafar el ferri per tornar a Barcelona.

Quan ja estàvem dalt del ferri, ens vam organitzar les habitacions i després vam anar a sopar. El menjar d’aquest vaixell no ens va agradar gaire i les habitacions tampoc, ja que no hi havia gairebé espai, i a més a més, dormíem 4 persones en cada habitació, qual cosa va provocar un baix nivell de comoditat. Després alguns alumnes van decidir sortir a la discoteca que hi havia a la part superior del ferri i alguns altres van quedar-se descansant a la seva habitació.

I l’últim dia vam estar tot el dia al ferri, on vam poder jugar a cartes, descansar, xerrar… Vam arribar a Barcelona a les 7 de la tarde i un cop allí vam agafar l’autobús directament per anar fins a La Sénia. Quan érem allí ja vam poder saludar als nostres pares i el nostre viatge ja s’havia acabat!

Aquest viatge va ser fantàstic: ens vam riure molt, vam conèixer nova gent, vam conviure amb els nostres amics i el més important, vam viure noves experiències. Per últim volem donar gràcies a Rosanna Cabacés, Victòria Almuni i Joan Moisés que van ser els professors que ens van acompanyar en aquest viatge.