ERASMUS+ A BEJA (PORTUGAL)

El programa Erasmus va ser iniciat fa 30 anys per la Comissió Europea per tal de promoure l’intercanvi d’estudiants i el coneixement d’altres cultures i tradicions. El projecte Erasmus+ és una activitat dedicada als alumnes entre 15 i 17 anys de diferents instituts d’Europa. Al centre de La Sénia ja fa anys que es duu a terme per tal d’ampliar els coneixements de l’alumnat.

Durant el curs els alumnes de batxillerat van fent ERASMUS+ a diferents llocs. Aquest institut duu a terme un projecte sobre ciència i esport amb diferents centres d’altres paÏsos. Aquest ERASMUS+ que es va fer entre el 31 de març i 3 d’abril es va celebrar a Beja, Portugal. Durant aquest curs s’han fet dos ERASMUS un el que es va fer al centre i l’altre aquest que passarem a explicar-vos.

Beja és una ciutat bastant més gran que la Sénia tant en territori com en població i és de gran interés turístic, ja que conté fantàstics llocs que visitar, com l’església de Santa Maria o el castell de Beja.

Com aquest cop l’ERASMUS no va ser a la Sénia no van poder participar tots els alumnes del centre, sinó una petita quantitat. Els alumnes que van participar van ser tots de 1r de batxillerat i eren: Andreu Albalat, Clàudia Almansa, Raul Borha, Marc Doménech, Aitana Ferrer, Marc Gonzàlez, Maysem Mansur, Guillem Miró i Beatriz Vericat.

Els alumnes van sortir el dissabte 30 de març i van arribar a Beja aproximadament a les 10 de la nit. Un cop allí es van reunir amb els seus amfitrions i van anar cap a les seues respectives cases. Seguidament es van instal·lar i van descansar per tal de poder afrontar el següent dia amb energia.

El diumenge ja van començar a fer activitats. La primera de les moltes que van fer durant aquesta setmana va ser un trekking a la Costa Alentejana on van poder gaudir d’aquest magnífic parc natural. Després van fer un picnic organitzat per les famílies i professors. Per acabar el dia van agafar l’autobús per retornar a Beja.

Imatge dels alumnes al parc natural

Pel que fa al dilluns, van fer més activitats que el dia anterior. Els alumnes participants van fer classe durant el matí.

Un cop van ser les 12 van fer una petita visita guiada, amb els monitors, per l’Institut de Beja. Després van dinar i es van preparar per al concurs de fotografies. Aquest concurs va començar a les 14:00 i els participants tenien fins a les 16:30 per tal d’aconseguir fer la millor fotografia possible dintre de la ciutat de Beja. Un cop es van reunir tots els alumnes, els diferents grups van elegir la fotografia amb la qual volien participar al concurs. Seguidament van visitar el conegut Castell de Beja i quan la visita va acabar els alumnes van tenir lliure.

El grup de La Sénia al Castell de Beja

Al dia següent van anar a Lisboa i allí van visitar la “Faculdade de Motricidade Humana da Universidade de Lisboa” i el “Centro de Alta Competiçao do Jamor”.

La primera és una facultat dedicada a l’esport de primer nivell; és coneguda arreu del món i hi ha estat gent molt important pel món de l’esport com per exemple l’entrenador de futbol, José Mourinho.

Pel que fa a la segona és un centre de preparació d’alt rendiment que compta amb la més moderna tecnologia i amb una gran quantitat de professionals qualificats. Els alumnes van poder gaudir d’aquests dos llocs ja que són molt interessants i van poder aprendre moltes peculiaritats de l’esport d’elit. Un cop van acabar van tornar cap a Beja per tal de descansar ja que havia estat un dia bastant cansat.

Un cop a l’equador d’aquest ERASMUS+, els alumnes van fer feines a l’escola durant tot el matí fins a les 12h. Seguidament van anar a fer activitats aquàtiques a “l’Aqueva Dam”. Van dinar allí i van fer les activitats preparades. Un cop van acabar van retornar fins a Beja. Aquest dia va ser un dels més divertits. Van poder gaudir d’activitats com el pàdel surf o el piragüisme juntament amb la resta d’alumnes participants.

Imatge dels alumnes quan van arribar a Alqueva Dam

El dijous va ser l’últim dia complet dels alumnes del centre a Beja. Per això va ser un dia on hi havia menys activitats. Durant el matí es van fer activitats de grup i van preparar un Power Point que resumia una mica tot el que havien fet. Seguidament van dinar a l’institut i per la tarde van tenir lliure per tal d’aprofitar els últims instants amb els seus amics. Finalment van sopar tots junts a l’institut i es van acomiadar.

Divendres els alumnes van retornar a La Sénia a mig matí. Els alumnes valoren aquest ERASMUS+ com una experiència positiva perquè van aprendre noves costums i van conèixer una nova cultura.