Florenci Sales és l’expert convidat a Gènova (Itàlia)

Florenci Sales Vilalta és professor de Física i Química i coordinador d’Erasmus Escolar de l’Institut La Sénia. El passat mes de març va ser convidat a fer unes xerrades formatives per a docents de diversos instituts italians a la ciutat de Gènova.

Florenci té una dil·latada experiència en projectes europeus. Ha estat Ambaixador i Formador eTwinning, Assessor de Projectes Europeus a les Terres de l’Ebre, i porta realitzant projectes eTwinning i coordinant els projectes Erasmus de l’ambit Escolar (ESO i Batxillerat) a l’Institut La Sénia des del curs 2013-14.

Entre aquests projectes, n’hi ha hagut diversos on ha participat el “Liceo Classico e Linguistico Colombo”. Així, molts/es joves seniencs/ques han viatjat a Gènova i moltes famílies del nostre poble han acollit a alumnes italians d’aquest centre en projectes com “Physical Awareness” (foto a les escales de l’Ajuntament de La Sénia) o “Science and Sport Speak the same Language“. Per aquest motiu, el centre italià va pensar en Florenci per a dur a terme aquesta activitat.

L’actual Pla Erasmus 21-27 ofereix aquesta opció d’Expert Convidat, on el centre organitzador convida a un docent que pugui compartir coneixement amb el seu professorat per tal de millorar determinats aspectes que siguin del seu interès. En aquest cas, els centres italians agrupats en un Consorci Erasmus volien ampliar el nombre de professors/es que participen als projectes europeus, i van pensar què unes conferències a càrrec d’un professor en experiència podrien servir per a motivar als claustres respectius.

L’activitat es va dividir en tres sessions els dies 20-21-22 de febrer del 2024 i es van celebrar al Saló d’actes del “Liceo Vittorio Emanuele II Ruffini”, que està situat a l’interior de l’antic “Palazzo Gianelli” del segle XVI. Com es pot veure a la foto que s’adjunta, es tractava d’un edifici monumental. La participació va ser nombrosa, amb un total d’uns 60 docents entre els tres dies. Els temes presentats van ser: Erasmus com a eina didàctica innovativa, eTwinning per a augmentar la motivació de l’alumnat i el projectes europeus com a eines per implementar les metodologies CLIL (llengües estrangeres a qualsevol matèria) i STEM (ensenyament transversal que entrecreua matèries).

L’experiència va ser molt positiva, ja que la interacció amb docents d’altres països sempre genera intercanvi d’informació i obertura de noves oportunitats de projectes. A la vegada també va premetre fer observació de classes amb alumnes, compartir-ne vàries amb professorat d’aquests instituts i, per tant, importar noves idees i metodologies cap a La Sénia.

“El proyecto KA121 2324 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”