ERASMUS+ A GENOVA (ITÀLIA)

Entrevista a l’alumna de 1r de Batxillerat Marta Mayo.

Els alumnes de 3r d’ESO fan una entrevista a algun dels alumnes de 1r de BAT sobre que van fer a Gènova. Ens farà una ajuda per informar-nos el que han fet i per informar als alumnes interessats.

L’alumna Marta Mayo ens respondrà les diferents preguntes, sobre que van fer.

– Perquè heu anat a Gènova i no un altre lloc?

L’Erasmus plus i el eTwinning, que són dos projectes que operen junts, consisteixen en l’intercanvi d’estudiants de diversos instituts com La Sénia, Gènova (Itàlia), La Rochelle (França) i Beja (Portugal). Cada any el alumnes d’aquests instituts viatgen a un dels destins i enguany tocava a Gènova.

– Quants dies hi heu anat?

Hi hem anat una setmana. Vam sortir de La Sénia en dissabte per la nit i vam tornar també el dissabte per la nit de la setmana següent.

– Com ha estat l’experiència?

Sincerament, ha estat de les millors experiències que he tingut educativament parlant i personalment, perquè m’ha aportat molts de valors socials i habilitats que em serviran tant a l’àmbit educatiu com al personal; per tant, n’estic molt contenta.

– Heu après moltes coses a Gènova?

Sí, la veritat és que el projecte està enfocat a les ciències i a l’esport perquè es diu, Science and Sport speak the same Language. Es treballen aspectes esportius, científics i alhora, sense adonar-te’n, treballes aspectes personals de manera indirecta.  Per tant, barreges educació i emocions en un setmana molt intensa ja que són moltes les activitats; però en conjunt t’aporten molts de beneficis individuals.

– Com es pot entrar a l’Erasmus+?

A l’Erasmus+ pots accedir quan curses 1r de batxillerat i de vegades hi pots participar ja a 4t d’ESO si es necessita més gent d’acollida: l’any passat la Sénia era el centre que acollia i van vindre els alumnes de Beja, els de Gènova i els de La Rochelle.  Aquí no hi havia prou alumnes de 1r de Batxillerat per acollir i per tant 3 amics meus de 4rt hi van participar. Simplement, has de voler i tindre espai a casa per poder acollir algú i estar disposat a fer totes les activitats que s’organitzen d’esport i ciència. No té res a veure l’especialitat que curses, perquè jo per exemple faig el batxillerat social, que no té ciències i això no es cap impediment. Hi pot accedir tothom, tot l’alumnat que vulgui i que pugui.

– Hi va anar molta gent?

De la Sénia vam ser 8 alumnes que vam anar a Gènova. Ara, aquest mes de novembre i a l’abril aniran onze alumnes a La Rochelle. En total dinou alumnes més o menys.

Professorat i alumnat de l’INS La Sénia desplaçats a Gènova abans de la Cursa per Muntanya que es va celebrar al Parco delle Mura

– Us resulta molt car el viatge?

És un projecte totalment pagat per Europa, és a dir, que l’alumne i l’institut no paguen absolutament res.  Fas l’estada amb una família, i les despeses estan totes cobertes.

– Si pogessis tornar-hi, tornaries?

Sí, i tant.  Crec que va ser una de les millors experiències com ja us he dit.  La setmana passa molt ràpida perquè és molt intensa, és una setmana plena d’activitats al matí i a la tarda, tot i que vas a l’institut alguns matins i l’horari és més flexible, les activitats són més alternatives, per dir-ho d’alguna manera. No estàs fent ni matemàtiques, ni socials, ni res, sinó activitats molt més pràctiques que t’ajudaran desprès al desenvolupament de capacitats personals i sobretot capacitats que a l’institut durant una setmana normal no pots treballar bé, com és l’expressió oral, ja que vam fer moltes exposicions i les capacitats tecnològiques, perquè tot va ser mitjançant programes d’internet.

– Hi ha molta diferència entre estar allí i aquí?

Sí.  Ja us he dit que és molta la diferència, perquè allí les activitats que vam fer estan enfocades al projecte Science and Sport speak the same Language. Combinem sortides, trekking, curses de muntanya, amb una visita a l’aquàrium, una estada al laboratori i una xerrada sobre curses de muntanya.  Desprès tota aquesta informació l’has de recopilar i adjuntar per fer un projecte que s’elabora per grups amb components de diverses nacionalitats, és a dir, un espanyol, un italià, un francès. I una vegada està elaborat, es fa una exposició oral davant dels companys i d’altres classes de l’institut. Per tant no només fas activitats relacionades amb ciència i esports sinó que les capacitats orals que adquiriràs són molt positives i això durant una setmana a l’aula de l’institut habitualment no ho pots adquirir.

Alumnes en grups de treball internacionals estudiant les dades recollides en la cursa per muntanya

– Canvien les hores de l’institut?

Sí.  Per exemple, també depèn on vagis, el país, etc…  Gènova te l’horari diferent d’aquí: l’horari del matí no canviava.  La diferència està en el tipus de classes, perquè no fem matemàtiques, ni català…  Treballem en el projecte i aquest constava de dos activitats que no eren pràctiques, per exemple, elaboració de projecte, uns càlculs, unes hipòtesis, és a dir, havies d’elaborar un treball en unes hores i l’havies de fer tot aanya ordinador.  Cada grup havia de conservar les informacions. Érem deu grups i cada un s’encarregava d’una cosa.  Per tant, tot canvia molt, és una altra metodologia i un altre treball, no és res teòric.

Presentacions de la feina feta durant la setmana

Moltes gràcies per haver-nos respost a totes les preguntes, ens ha servit molt per a saber nosaltres com va anar i per informar a altres alumnes que volen anar-hi.

Entrevista realitzada per l’alumnat de 3r d’ESO: ALÈXIA BARREDA, JULIA GEORGESCU, BLAI JOVANI, ALEX QUIÑONEZ