Do you want to play and learn Sport and Science?

SPORTSY i A SPORTY REASSEMBLY són els noms dels dos jocs de taula que estudiants de l’INS La Sénia de 4t ESO i 2n Batxillerat del curs 2020-21 han creat conjuntament amb alumnes d’altres països europeus. Aquesta activitat s’ha dut a terme al projecte Erasmus “Science and Sport speak the Same Language” (SSL) on centres de França, Portugal i Itàlia van treballar conjuntament amb l’INS La Sénia.

La pandèmia de l’any 2020 va obligar a fer activitats telemàtiques. Davant la impossibilitat de viatjar, el professorat va tractar d’engrescar a l’alumnat en aquest repte de idear i dissenyar jocs de taula que relacionessin els temes principals del projecte, que són les ciències, l’esport i la llengua anglesa.

La feina es va estructurar amb videoconferències, on es connectaven uns/es 70 alumnes i 5 docents. En la primera trobada virtual, el professorat va explicar la idea a l’alumnat, que es van dividir en 8 grups de treball internacionals formats entre 8-10 alumnes cadascun, amb membres dels 4 països participants. Cada grup de treball va haver de cooperar per preparar una proposta de joc de taula a partir d’una plantilla de Google Drive que havien preparat els/es professors/es. Els grups de treball es van connectar per separat amb Google Meet i van anar emplenant la plantilla en les seves idees.

En una segona videoconferència, cada grup de treball va presentar la seva proposta i, a continuació, tothom va votar a les dos opcions que més els havien agradat. El resultat va ser que els dos jocs més votats van ser el SPORTSY (joc amb tauler i fitxes, semblant al Monopoly, on cal anar sumant punts responent a preguntes i superant petits reptes esportius) i el A SPORTY REASSEMBLY (joc de cartes de les famílies amb temàtica SSL).

A partir d’aquí, i un cop més cooperant amb el Google Drive, l’alumnat de tots el grups es va repartir les tasques per al disseny final d’aquests dos jocs, com eren el tauler, les fitxes, les cartes, els fulls d’instruccions, les caixes, etc.

Un cop els dissenys van ser revisats i validats, es van enviar a una imprenta on, amb l’ajut del finançament rebut d’Erasmus+, es va procedir a la fabricació dels dos jocs. L’única part del joc que es va produir a l’INS La Sénia van ser les fitxes del primer joc, que van ser dissenyades pels alumnes i impreses en 3D al nostre centre.

A partir d’aquí, algunes còpies dels jocs es van enviar als altres 3 països i altres còpies es van quedar a l’INS La Sénia, on al llarg d’aquest curs tot l’alumnat del centre acabarà jugant als jocs.

En l’actualitat, ens trobem en període de difusió del jocs, com per exemple diverses entrevistes al Canal 21 o un article publicat al Diari de Tarragona.