SCIENCE AND SPORT SPEAK THE SAME LANGUAGE

Projecte Erasmus+ SCIENCE AND SPORT SPEAK THE SAME LANGUAGE

Intercanvi a La Sénia

Al llarg de la setmana del 19 al 24 de novembre l’INS de La Sénia va viure el primer intercanvi del projecte Erasmus+, projecte finançat per la Unió Europea amb el propòsit de promoure l’intercanvi d’estudiants i el coneixement d’altres cultures i tradicions.

El nostre projecte es un KA229 que porta per títol “Science and Sport speak the same Language”, en el qual quatre centres europeus van treballar en conjunt amb l’objectiu de relacionar les ciències i l’esport mitjançant l’ús de la llengua anglesa. Els tres centres socis de l’INS de La Sénia en aquest projecte són: “Agrupamento de Escolas nº 2” de Beja (Portugal), el “Liceo Statale Classico e Linguistico Cristoforo Colombo” de Gènova (Itàlia) i el “Lycée Saint-Exupéry” de La Rochelle (França).

Un grup de 28 alumnes i 6 professors dels tres països socis del projecte van viatjar a La Sénia on van ser acollits per famílies dels alumnes del nostre institut, que molt contents els van rebre a casa i van compartir aquesta experiència amb ells. Els propis alumnes d’acollida van explicar als alumnes de l’optativa de periodisme de 4t, que els van entrevistar, que la seva estada amb les famílies va ser tota una experiència per recordar, ja que es van sentir com a casa i que el tracte rebut, tant per part del centre com de les famílies, va fomentar que la seva visita fos agradable en tots els aspectes.

A més, en l’àmbit acadèmic aquests cinc dies es van succeir moltes activitats i molt variades per tal de complir els objectius del projecte. Entre aquestes activitats cal destacar la Cursa d’Orientació al Boixar (Rogaine), on els alumnes havien de demostrar les seves habilitats orientatives en el medi natural. Posteriorment, en una activitat duta a terme íntegrament a l’institut els alumnes van haver de fer  l’anàlisi cinemàtica (Física) dels recorreguts GPS realitzats a la cursa el dia anterior. I, finalment, la visita a la Facultat de Química i Tarragona, en un día ple de descobriments científics pel matí i acabat al vespre amb una visita guiada a la Tàrraco Romana, on els alumnes visitants van aprendre una poc d’història sobre la ciutat.

A més, fora ja de l’horari lectiu els alumnes van poder gaudir d’altres activitats culturals i de lleure, com ara natació, body combat, visites guiades pel nostre poble i una festa de despedida que van fomentar la unió dels estudiants dels diferents països.

Però no sols els alumnes de 1r de Batxillerat van interactuar amb els estudiants europeus, sino que tot el centre va participar en aquest projecte. En tot moment el centre i els professors van participar de la trobada ajudant, fent classes per als alumnes estrangers i vigilant el seu bon funcionament. Els alumnes visitants, quan se’ls va preguntar pel grau de satisfacció de l’estada a La Sénia van respondre que “estaven força contents al veure tot l’esforç que havien fet els professors del centre en organitzar aquest projecte”.

Per als amfitrions seniencs va ser una gran experiència que els ha ofert noves amistats, nous coneixements sobre altres cultures i una oportunitat immillorable per practicar la llengua anglesa. Totes les famílies van acollir i es van adaptar a les persones que venien a casa seva amb molt d’interès i bondat. Sens dubte, va ser una experiència gratificant, tant per als alumnes i professorat del centre com per a les famílies. Aquest projecte ha fomentat la relació amb altres cultures, les seves costums i els valors fonamentals.

Web del projecte: