Un Thyssen mai vist

Els alumnes de 4ESO i d’Història de l’Art ha fet una visita a la exposició “Un Thyssen mai vist” al Caixaforum. És la primera vegada que el museu de Madrid permet una sortida tan massiva de les seves obres d’art i, potser, hem assistit a una exposició històrica doncs en l’actualitat les negociacions entre l’Estat Espanyol i la baronesa Thyssen per renovar la cessió d’aquestes obres estan en un punt mort. Les grans obres mestres de la col·lecció del Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid estan agrupades en cinc àmbits temàtics (iconografia cristiana, retrats, interiors, paisatges i vistes de ciutats), per la qual cosa ens ha permés veure com pintaven un mateix tema pintors tan diferents con El Greco o Chagall, desmostrant-nos que mai hi ha un punt de vista ni únic ni bo.  Ha estat una primera presa de contacte amb el món de la pintura i dels museus perquè considerem que un alumne no pot acabar l’ESO sense haver estat mai en un museu.