Sortida ICO

El dimecres, 17 de gener, l’alumnat de Biologia de 1r de Batxillerat va visitar l’ICO (Institut Català d’Oncologia).

La visita va ser organitzada per EscoLab, una iniciativa de Barcelona Ciència i Universitats, de l’Ajuntament de Barcelona, amb la participació del centre de recerca que ofereix l’activitat.

La visita ha tingut dues parts: una, a l’aula, i una altra visita, als laboratoris.

• A l’aula s’explica què és el càncer, com s’origina (mutacions al ADN), com el podem prevenir i com s’investiga per poder fer-hi front (mostres de teixit, ADN i models animals).

• Després es visiten 3 laboratoris on es fa recerca en càncer: un laboratori on es veuen mostres de teixits en microscopi, un altre laboratori on es veu la molècula d’ADN a partir d’una mostra de sang, i un tercer espai on els alumnes coneixeran els cucs C.Elegance, que es fan servir en la recerca en càncer. Tots els alumnes passen per tots els espais.