Sortida de 1r d’ESO al riu Llobregat

El passat 26 de maig els alumnes de 1r A i B vam anar al riu Llobregat (el dimarts 23 havia fet el mateix l’alumnat de 1r C i D).

Primer vam anar en Ferrocarril fins a Cornellà i un cop allà la primera activitat va ser situar-nos i marcar les diferents zones. A continuació, vam haver de pujar a un pont i aquí ens van separar en dos grups. Uns vam veure les diferents línies de tren (hi havia quatre diferents i vam veure passar trens per totes quatre!!!) i autopistes que hi havia al costat del riu i el professorat ens va parlar sobre com eren, on anaven i que transportaven cadascuna d’elles. Al mateix temps l’altre grup observava el riu des de dalt analitzant la vegetació, l’entorn i mirant de descobrir alguns animals (ànecs, tortugues…).

Després vam caminar una estona i vam parar a esmorzar sota el pont d’una autopista. La segona part de la sortida consistia en analitzar l’aigua del riu: d’una banda van mirar la seva qualitat en funció dels animals que trobàvem i d’altra la quantitat mesurant l’ample, la profunditat i la velocitat de l’aigua.

Per tornar vam continuar caminant fins a prop de l’Hospital de Bellvitge per agafar el metro fins a Santa Eulàlia. En total van ser uns 5 km de caminar i tot i estar cansats la sortida ens va agradar molt.

Redacció: Víctor, Soulaimane i Ángel – 1r A